AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
708

M20 2,5L eller 2,3L?

Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Hur ser man utanpå vilken version av motorn man har? Var hos verkstaden idag, och snubben där sade att min motor visade alla tecken på att vara en 2,5L med undantag av insprutningen som var någon Jetronic-historia och att det inte gick att se några siffror eller bokstäver eller någonting sådant på toppen eller motorblocket. Finns det något sätt att få veta vilken motor det är utan att riva isär lorten eller att försöka hitta något nummer på själva motorn?

Tilläggas bör att bilen är en 323i -83... Den förra ägaren sade ingenting om att motorn var bytt, men enligt honom var det också mekanisk insprutning...

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Grusse
Det står 2,5 på toppen och på blocket när det är 325 motor. Bara att leta. Annars är det inte en 2,5L motor.
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
jag har ett 2.5l block hängande i motorlyften, och jag har letat efter märkningen men hittar den inte!

Har haft 323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -85, 323iA -86
(M) Power to the people
Märkningen sitter strax under oljistickan... Lite till vänstar om den. Den är instansad på en plan yta i blocket där... Är det en 2,5:a står det nåt i stil med 25 E 6, där 25 står för 2,5 liter, E står för insprutare och 6 står för 6 cylindrar... Där är två rader med siffror och detta står på översta raden!

---> Livet börjar efter hastighetsspärren! <---
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.