AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
949

Kommer dessa fälgar passa på min M3 e36?

God middag!

Är svårt intresserad utav en till uppsättning fälgar, jag vet att vissa på det här forumet säkert tycker att jag förstör bilen men nånting säger mig att jag måste prova trycka på ett par 18" krom fälgar. Innan jag slår till vill jag gärna veta om det kommer att passa (obs menar inte passa design mässigt). Bilen är något sänkt, jag har idag 235/40 R17 runt om på orginalfälgar och dem passar.

Fälgar: ABS ROMA 18x8 ET35, Bultcirkel 5/120.
Länk

Däck: 245/35 R18 bak och 225/35 R18 fram.
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Et35 och 8" är inga problem.
Uuusch! trodde du hade bra smak :)

Mvh Per
Härligt, då får det bli en uppsättning. Vi får se hur det blir.
Hehe P3r, smaken är som baken =]

Är du mot krom, själva fälgen eller ska det antingen vara orginal eller bbs frågas?
Går inte 40 profil fram dit eller?

Min M3
Länk

BMW CS Nord #6028
Det vet jag faktiskt inte men jag vill ha 35 profil. Tycker det är snyggare.
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Jag hade inte valt olika däckdimensioner när fälgarna har samma bredd fram&bak. Välj hellre 235 runt om eller liknande isf. Så kan du skifta fram/bak för att få jämt slitage osv också.

Så som du har tänkt så blir däcksprofilen 7mm högre bak än fram dessutom, syns tydligare än man tror och inte vidare snyggt. Sen att bakdäcken fyller ut fälgen mer än fram är heller inte så vidare snyggt. Bättre att det är samma runt om eller så köper man bredare fälg bak om man ska ha 2 olika dimensioner.

Jag hade 9x19" med 235/35/19 fram och 265/30/19 förut och störde mig så pass på det jag beskrivit ovan att jag sålde fälgarna.

Lycka till!
Okey, kör hårt.

Min M3
Länk

BMW CS Nord #6028
Okej, det är sant och jag har tänkt på det också och bestämt mig för 225/35 runt om. Jag kan nog heller inte få på 245 bak då tror jag att det kommer att ta i skärmkanterna. Ska åka och kolla på fälgarna imorrn. Carlen vad har du för ET och storlek på dina fälgar och däck?
8,5 x 18" och et 38, just nu har jag 225/40-18 runt om men M3an känns bättre med 255/35-18 bak, så det ska dit senare.

Min M3
Länk

BMW CS Nord #6028
255 bak, blir inte det så brett att det tar i skärmkanterna så fort någon sätter sig i bakstätet?
Nej inte då på min, jag hade tidigare Breyton fälgar på min och 255/35-18 bak och det var inga problem. Men det beror ju på om din är sänkt eller inte.
Min är orginal.

Min M3
Länk

BMW CS Nord #6028
ed
776
edge
520dT M -15
Ser ut så här med orginal m-chassi.
Länk
Förövrigt till salu.

Kôpt kärlek är fin kärlek..!

My precious Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.