|
|
|
|---|---|
| Undrar om det finns abs på 88ans 750 ?? bytte lampor och såg i instrumenthuset saknas en lampa för ABS när ja satte dit en ny lampa lyser ABS lampan konstant ska den göra d? Eller finns inte ABS? | |
|
ABS är standard, att lamapan lyser bör bero på att systemet inte fungerar... ____ You're Solid Gold, I'll See You In Hell |
|
| Hur åtgärdar man det? | |
|
Steg 1>>>Fråga f.d. ägaren ;) Steg 2>>>Felsökning,dvs koll av hela systemet metodiskt,dvs allt från varvtalsgivarna vid hjulen,styrenhetsfel eller hydraulikenheten till rost i t.ex kuggkransar..bl.a. Jobbigt fel(dyrt) antagligen i och med att någon tidigare ägare bemödat sig(nåja) att iaf plocka ur lampan pga defekt ABS system.. Förra ägaren borde ju ha nämnt detta för dig hur som helst,om han nu t.ex inte bara ägt bilen efter f.d. besiktning och inte visste om detta...kanske. Tips är också att kolla i den fina sökfunktionen här på sidan.. Mvh Janne. |
|
|
Förra ägaren nämnde inget om ABS förrens jag tog ut instrumenthuset och bytte lampor så hade han plockat ut för ABS. Jag sa åt han att ta ut stereon med då klippte av kablarna också så jag fick dra om allt på flera 100 kablar. Och han sa när ja hämta bilen "hör aldrig av dig nå mer, får sån huvudvärk" köpte den dyrt sålde den billigt världens sämsta affär. Men vadå jag har fått plockat elsätes grejen från 735an till 750n den va ju sönder. Hur kan han känna sig lurad om han hett sönder allt invändigt som man måste byta ut. Tur skinnklädseln inte ä sönder. å panelen bara kontakter som han brutit sönder. Äre ba för ren avundsjuka???? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.