AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.604

Vågar man köpa nu? M3 E46

Sida 4 av 5
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Vad är "Ryggstöd med ryggstödsbredd"?

Är också lite inne på Marins linje, varför ska en sportbil ha telefon och TV/Navi skisack garage öppnare mm. ?

Navi/TV samt telefonen kommer snart vara hopplöst omodern ändå.

Skulle ha precis samma krav: Växellåda, skick, färg, skinn och pris.

Racerbilen: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

E: det kanske är så...nu när jag tittar på annonsen igen så ser jag att den varit ute i över 2 månader så säljaren börjar väl rent mentalt anpassa prisförväntningarna neråt.

Samtidigt så är det inte så många andra lågmilade bilar som är till salu för bättre pengar. Många med 3-4 gånger mer mil ligger på samma annonspriser.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Björn: stolarna är väl till för sportig körning då du med denna extra utrustning kan få dom att krama åt lite hårdare.

___
//Ulf
E
1.156
E
320 ci cab -04
Det är just det som är så intressant med allt som "dyrt" stora fina hus för över 4 mnkr dyra Ferraris etc etc. De är mycket svårsålda eftersom de vänder sig till en mycket liten köpekrets. Är det någon som måste sälja eller bara vill "bli av med" så finns det ofta mycket prutmån. En Ferrari sjunker inte i värde men en M3:a 02 gör det oavsett om du använder den eller inte. Den sjunker med minst 50 k per år. Bilen kostade ca 700 tkr ny och efter fyra år så har den sjunkit 400 k. Bara värdeminskningen är så stor att jag själv aldrig skulle ta mig råd att köpa en ny M3:a utan att ha vunnit på lotto. Sen skulle jag med min inkomst aldrig ha råd att äga den. Därför är dessa bilar förtvivlat svårsålda och ägarna känner sig till slut i värsta fall ibland som svarte petter. Villiga köpare med pengar i hand är svårfunna. Sen kommer det efter avslutad provkörning ett: Jag köper den för 25% mindre än vad du vill ha om du tar en matta/båt/ngt annat lika svårsålt som dellikvid.

E
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>E
Jag känner igen det. Bilfirmor som kan erbjuda finansiering har det betydligt lättare att sälja en bil i den prisklassen.
Den dyraste bil jag har sålt privat var för 200' kontant, men att förvänta sig en privat kontantaffär på över 150' är inte vanligt, iaf inte hos majoriteten av bilköpare.
Generellt sett tror jag att prutmån är minst 10% under det begärda priset.
Den här bilen Länk TROR jag går att få loss för runt 235' och då är den ändå den billigaste på blocket.
Mvh
Marin
Marin:

Enligt Ribban skulle bilen vara fullutrustad exkl Navi och SMG och då påstod jag annat och skrev upp några exempel på utrustning som jag trodde bilen inte hade.

En ski sack är väl ett måste om man ska transportera laggen(skidor) ner till Alp stugan:))
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Det stämmer. Det är den svarta bilen i värmland. Och affären är i lås!
Jag betalade 290 000 för bilen.

Sjukt nööjd! Bilen är verkligen som ny! =)

Sugen på M3 E46..
RiBBaN:
har den bilen blivit åtgärdad med vad-det-nu-heter, eftersom den är tillverkad 2001-11...?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Ja, allt är åtgärdat givetvis.
En mycket god bekant jobbar på BMW, så bilen kollades upp med förstoringsglas innan affären.
Nu skall jag iaf ha en riktigt trevlig helg med bilen.

Hämtar den i morgon, så man känner sig riktigt laddad =)

Sugen på M3 E46..
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Har den ex:

Tv - NEJ
Solgardin - JA
Telefon - NEJ
Ryggstöd med ryggstödsbredd - JA
Ski sack - JA
Klimatkomfortruta - ?
Garage öppnare - NEJ
Förvarningspkt - JA

Men jag köper iofs inte en M3:a för att kolla på TV =)

Sugen på M3 E46..
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Grattis till nya bilen!

Låter som du fått en trevlig bil med högst rimlig mätarställning.

Racerbilen: Länk
RiBBaN

Efter att man byte ut vevstakslagerskålarna körde man in bilen igen eller körde man som vanligt efter bytet?

Enligt en uppgifter fran USA och tror jag även Tyskland ska man ha gjort men i Sverige fick man inte den uppgiften.

F.d M3E46 ägare

Ps. Grattis till en underbar bil
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Starre: Enl. förra ägaren lugn med varierande körning i 500 mil.

Jag tycker det är sjukt kul att bilen är såpass lågmilad. Räknar ju inte med att köra mer än 1000 mil per säsong själv heller. Så den förblir en lågmilad bil. Och det känns skönt. Har givetvis inga tankar på att vinterköra bilen.

Sugen på M3 E46..
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Får även passa på att tacka alla för all hjälp och bra läsning på detta forum som hjälpt en till att hitta sin bil. Utan detta forum hade det nog varit svårt! Hoppas man kommer att fortsätta vara här ett långt tag frammåt =)

Sugen på M3 E46..
Kul att du är så nöjd!

...men du kan nog ändra din "signatur" nu... ;)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Ufo: Tack för tipset =) skall ändra på direkten..
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Vill bara uppdatera för er som funderar på att köpa en M3:a E46.

Har ägt bilen nu i 3 veckor, och jag är sjukt nöjd!!! =)
Det är en av de mest tajtaste bilarna orginal jag kört, med otrolig väghållning och perfekt avvägt chassi!
Motorn är en dröm rent ut sagt, ett starkt bottenvrid med massvis med effekt enda upp i topp.

Med andra ord en ren körmaskin som är perfekt ända ut i fingerspetsarna.
För er som tvekar, de finns inget att tveka på =) bara att öppna lädret..
Grattis till bilen RiBBaN_!!

Det priset du fick den för är mkt bra. Jag betalade bra mkt mer för min och den hade inte heller Navi, SMG el taklucka, men all annan utrustning, suveränt skick och en färg som bara en annan M3 E46 har i Sverige =)

Sen, de som tjatar om TV osv.. Kom igen, kan man kolla på TV i en M3a medans man kör bör man satsa på en 316 ist.

Saker som känns lite surt är kanske dock sånt som att mina R-däck jag köpte för 20K i mars nu är tvärslut o jag har för min semesterkassa fått pytsa in för 4a nya däck.
Action, Ribban mfl som INTE har tv i sina bilar, ni kan lägga ner tjafset om att tv/navi är onödigt nu.... Alla här inne vet att ni egentligen vill ha tv/navi men att ni inte har det, så nu skäcker vi lyset.... Skämt åsido...

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Rolex: hehe, så rätt så rätt. Nu släcker vi lyset :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.