|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Har försökt nå han med den blå caben utan gott resultat men hans flickvän sa att den fanns kvar. PLEASE nån som har mer info om den???ex antal ägare och om den varit på bmw verkstad om motorlampan? Ribban:skriv gärna ner vad han berättade för dig om bilen. Mvh Martin. |
|
|
Den gula såg riktigt fin ut faktist! Har lite svårt för färgen bara =/ Skinkan: Han hade ägt bilen i 1 år. Hade precis varit inne och besiktat bilen för någon dag sedan. (Bilen hade varit avställd hela vintern) Samma dag så började lampan att lysa. Så han lämnade in bilen till verkstad. Dock genomsökte hela bilen efter fel, men upptäckte inget alls. Verkar ju lite småkonstigt. Bilen är ju ca 50000 billigare än vad de andra ligger ute för. Jag vågar inte köpa iaf. Men de kanske är som han säger att det är nåt skitfel som spökar? Sugen på M3 E46.. |
|
|
Jag har fått tag i han nu och pratat några gånger med han. Ska kolla med bmw på måndag och se vad dom säger om lampan, tråkigt att lägga så mycket pengar på en"gds"bil. Sen blir det nog och åka och kolla på den på tisdag,är lite negativ till färgen på inredningen men den går ju att byta som tur är. |
|
| Drömmer också om en M3 E46, men hur gör ni med den finansiella biten? Finns det förmånliga lån eller har ni välbetalda jobb och sparat ihop hela summan? | |
|
Har i stort sett sparat ihop 2/3 av bilens inköpssumma. Resten lånar jag ihop. Banken har förmånliga medlemslån (genom facket) med hyffsad ränta. Sugen på M3 E46.. |
|
|
Nu e den Le Mans-blå M3-cabben med SMG borta från Blocket... Någon här som vågade köpa den, eller har ägaren bara raderat annonsen och har kvar den? - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Också grymt nyfiken på att veta! =)Nån som vågade köpa?? Sugen på M3 E46.. |
|
|
Länk Cabbarna verkar ju gå ner ordentligt i pris nu.. Kanske vettigt att köpa sig en sådan. Kör ju bara entusiast bilen på fina soliga dagar. Hur är vridstyvheten i karossen mot en coupe? Caben borde ju vara mer "sladdrig". Sugen på M3 E46.. |
|
|
Inte jag iallafall,vågade inte när lampan lysde! Så jag letar vidare,är det nån som vet om en estorilblå m3 e46 cab till salu så säg till!! |
|
| Fanns en på mobile innan vet jag......Hos en bmw handlare..vet ej om den är kvar..Snygg var den.........Gillar oxå estorilblåmet...Är riktigt svag för det...Det är ju annars m3-96ans färg.....Den var vanlig 96.... | |
|
Har nu lagt ett bud på en bil. Kom med kommentarer så jag inte ligger helt fel! Är en carbonsvart svensksåld manuell 02:a. Har gått 2200 mil. (Ren entusiast bil, har stått avställd samtliga vintrar.) Nyskick rakt igenom! Allt utrustning (ink. 19") utom navi och smg. Taklucka, svart nappa skinn. 2 ägare. Full dokumentation. Fullservad och extra servad med oljeservice. Har kollat upp bilen på BMW och allt är helt ok! Ej krockad eller dylikt. Har precis varit ute och provkört, Går som en dröm! Känns helt som ny! Vilket värde borde denna ligga på?? Sjukt lågmilad vilket för mig är ett stort plus! Saknar ju dock navi och smg. Men det är en manuell jag vill ha nu. Sugen på M3 E46.. |
|
|
Entusiatbilar, hit räknar jag M3:an som ligger högt i pris - över 250 k har många "som vill ha" men förtvilat få som "har råd". Sen är det en sak är att köpa bilen och en annan att äga. När de fasta ägandekostnaderna i form av skatt och försäkring ligger på 2 k per månad och värdeminskningen är 50 k per år eller däröver gör ägandet mycket dyrt. Min begränsade erfarenhet av försäljning av entusiatbilar är att det finns många försåsipåare som värderar bilen men väldigt få som sätter plånboken där munnen är. På den här typen av bilar finns det sannolikt stor prutmån om man kan säga här och nu. Jag gissar att bjöd ca 300 k. Men jag skulle lagt till och då skriver vi här och nu samtidigt som jag förutsätter att du har pengar samt inte behöver fråga din fru etc. Edvard |
|
|
Gissar att det är denna Länk och jag tror inte den släpps för 300'. ___ //Ulf |
|
|
RiBBaN_: Enligt mig så är en M3:a utan navi och SMG mera svårsåld om det är så att den har all annan utrustning, vilket jag finner lite otroligt?? Men om den nu har det skulle jag säga 270TK mycket beronde på ovan. Har den ex: Tv Solgardin Telefon Ryggstöd med ryggstödsbredd Ski sack Klimatkomfortruta Garage öppnare Förvarningspkt |
|
|
Denna Länk hade jag inte bangat för... ___ //Ulf |
|
|
Edit: Om det är den som "Programmer" länkar till så är det flera saker som den inte har så den är knappast fullutrustad. Vad som bör kollas på 02 är om vevstakslågerskålarna är bytta? Om de är bytta kördes den in på samma sätt som en ny bil efteråt ? |
|
|
Programmer: Saknar lucka som jag anser nästan ett måste på en M3a, jag börjar tro att min f.d M3 var unik med den utrustningen som den hade:)) |
|
|
starre: det missade jag...blev väl lite förblindad av färgkombinationen ;) Håller med om att lucka ska finnas på en M3...ja egentligen på vilken BMW som helst... ___ //Ulf |
|
|
Programmer, jag hade inte sett anonsen som du referer till. På den bilen är jag övertygad om att om du står med 300 k i ena handen och ett undertecknat köpekontrakt i andra så är bilen din. Hur många har råd och vill lägga upp 300 k för en bil med så begränsade användningsområden som en m3:a? De bekanta som jag känner som äger eller har ägt M3.or vittnar om att en annons på blocket ger 25 däcksparkare och testpiloter på varje seriös köpare. Med seriös köpare menar jag en person med pengar i handen. Seriösa köpare till en M3:a med en prislapp på 300 k dräller det inte av. RiBBaN_ facit, om du vill! E |
|
|
Grabbar, är det en sportbil eller ett spa ni är ute efter? Jag fattar inte att en del hänger upp sig på att Solgardin,Ryggstöd med ryggstödsbredd,Ski sack,Klimatkomfortruta,Garage öppnare, Förvarningspkt osv saknas. OK jag köper resonemanget om det hade gält en 745 eller 760, men va fan, en M3 som saknar ski sack...brrrr. Leta istället efter en bil med rätt färg, vxl.låga. mätarställning, skick och PRIS! Mvh Marin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.