AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.605

Vågar man köpa nu? M3 E46

Sida 2 av 5
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Haha, ja det kanske stämmer de kör ju som f_n där...:)

Mvh Jens
BMW CS # 5080
sn
99
snoo
M3(E46) - 2003
Jag tankte ju faktiskt salja min M3a till sommaren.

Kommer naturligtvis annonsera eller byta in den har i Zurich da jag ar bosatt har.

Men om nagon ar intresserad sa kommer jag bila upp till sverige i Juli , kan ju salja den pa plats dar ocksa. Eg. inget som jag tankt nagot narmare pa bara for att jag vet att det lyser "import" och folk kommer inte vara sa sugna som loklat har.

men i .ch galler iallafall foljande:

Full garanti till Feb 2007.

Vill inte skjuta ivag klyshor som "bilen ar i topsick" , kanns ju sjukt mycket sliskig bilforsaljare. Men eftersom jag ligger pa forumet sa kan ju folk kolla upp det battre.

Det ar iallafall en 2003a, Stahl Grau , Harman - Kardon HIFI, Stora Navin med senaste mjukvara, cdvaxlare, svart nappa lader.

Har en uppsattning M3 18" vinterfalgar med '06 dack ocksa ..

En kombination som passade mig ypperligt, darfor var det precis detta ex, jag kopte aven om det fanns "billigare" pa marknaden.

Tva agare (ink mig) , bilen ar servad fran forsta dag pa samma BMW garage i Zurich av bada agarna.

Min forra 323a hade jag ju massa irreterande smafel pa (som forumet alltid hjalpte till med :) pa M3an har jag inte haft ett enda.

mvh
kalle
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Snoo: Du kan väl posta lite mer info till mig, om aktuellt prisläge, miltal osv.
Kan vara intresserad som sagt.

Sugen på M3 E46..
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Länk

Verkar ruskit billigt... ???!!

Sugen på M3 E46..
sn
99
snoo
M3(E46) - 2003
verkar inte finnas nagon priv-mess funktion pa autopower :)
(eller har jag missat nagot?) , letade precis som f-n..

vart ska jag maila?
sn
99
snoo
M3(E46) - 2003
Länk

Har ar bild, fast med lite kass kamera..
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Är nog bara som Pro-medlem man kan skicka privata meddelanden tyvärr.

Manuell eller smg? Vad har du tänkt för pris?

Racerbilen: Länk
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Snoo: Min mail: rib123@passagen.se
sn
99
snoo
M3(E46) - 2003
Manuell, bilen har gatt ca 10 00 mil nu.

Jag raknar vall att fa minst 300k SEK for den. (ca 50 000 CHF)

Länk

Det skulle betyda att jag placerar mig som billigaste M3an fran 2003 , hela 5 000 (30 000 SEK) billigare an nr.2 pa listan.

..

var och snackade inbyte hos BMW mot nya E92 coupen som ska komma till augusti. (335i) .. dom hade precis fatt lite priser pa den (75 000 CHF for 335an tydligen).

Men dom gav lite skambud pa min M3a , 46 000 CHF skulle jag fa i inbyte (275 000 SEK ungf)

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

1000 eller 10000 mil??

Sugen på M3 E46..
Är bilen registrerad i Schweiz tillkommer moms på priset eftersom de inte är med i EU, värt att tänka på som köpare.

sn
99
snoo
M3(E46) - 2003
simon: d0h, givetvis.. tack for det påpekandet :) tänkte inte på det faktiskt.. borde ju veta bättre.
RibbaN: du får nog hitta något i .se istället, sorry (eller .de) :/

Själv är jag sugen på att köpa 4-cylindrat tror jag, M3an är bara FÖR sjukt hetsig, tog ännu en böteslapp på 1200kr påväg från jobbet idag (igen, 7e för iår). Men samtidigt kan man ju inte annat än älska den här bilen. jäkla love-hate förhållande. :P

Hursomhelst , lycka till med era M3 köp! Snåla inte och köp med hjärtat :)

Den blåa m3-cabben som länkades till tidigare i tråden var ute på annons för ett år sedan och då under en ganska lång period. Priset då var 339'

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Och jag har sänkt priset på min nu till 265 000:- och hör ingen vettig av sig snart skiter jag i det o behåller den, man vill ju inte ge bort bilen...

Så jag tror nog du kan pruta en del på bilarna över 300k, inte lättsålt precis...

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Ringde på den blå caben. Tydligen så lös motorlampan konstant på den. därav priset.. Dock hade bilen blivit genomsökt av verkstad utan att de hade hittat nåt fel alls..
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Hmm, taskigt problem...:(

Mvh Jens
BMW CS # 5080
snoo: ska du redan sälja du har väll inte haft den så länge, jävligt snygg bil är det i alla fall
JN, är det så att förväntningarna om pris och betalningsviljan inte möts i många fall vad gäller M3 e46? Jag har följt Jaguarmarknaden ett tag eftersom en kusin till min är intresserad. Den uppvisar iallafall det beteendet. Många X-type har varit till salu i minst ett år. Prisnivån är markant högre än mostv BMW dvs 325ix och 330ix, varför är för mig en gåta.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Ribban, gillar du gult kanske denna kan vara värd att kolla närmare på?
Väldigt lite mil och smg.

Länk

Racerbilen: Länk
Då monterar han säkert ur glödlampan i kombiinstrumentet på den blå M3-cabben så att motorlampan slutar lysa och vips så e bilen såld..... :-/

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.