|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett problem med min bmw. den har gått bra sen jag köpte den men igår började det hända saker, den började gå dåligt, rycka och bludra låter ungefär som om du hade en moped som "fyrtacktade" den går även ibland bättre när jag har halvgas än på full gas, och ger jag fullgas så börjar den bludra. har bytt landasensorn för jag trodde det var den. några förslag vad det kan vara för fel på den? mycket tacksam för hjälp:) | |
| Jag hade liknande symtom på min. Åt mej var det en tändspole som gav upp! | |
| lmm är ganska vanligt på dessa bilar! även spolarna som sagt. | |
|
Min bluddrade på fullgas men gick dock jämt och fint, på min var det bensinfiltret som var igensatt. Efter bytet går det kanon igen. Kanske kan vara värt ett försök iaf. |
|
| Har du gjort motortvätt? Räcker med lite fukt runt tändstiften... | |
| Jo jag gjorde motortvätt igår, ser ut som ny nu under huven, bränslefiltret kan vara något, ska byta tändspole idag iaf, känns nästan som om det är de som spökar | |
| nää, men jag gjorde motortvätten efter felet kommit. | |
|
byt bränslefiltret det fick min 525a att tveka vid belastning,gå illa på tomgång och bluddra... hjälper inte det så: ställ bilen mörkt, ta bort plastkåpan så du ser spolarna och starta bilen ser du nån gnista som hoppar runt spolarna så har du felet där...nästa steg om du inte ser något är att skruva bort spolarna en och en och titta om tändhattarna är dåliga skruva även ur stiften och undersök dom..... har kollat tändhattarna på min och måste nog byta ett antal av dom..spruckna i foten mot stiftet... Mvh Andreas |
|
|
Annars kan det vara bevämt att göra läsa av bilens fault memory. På en av mina 325:or med m50 så hade jag problem med 3 tändspolar. Bilen gick sjukt dåligt, riktigt riktigt dåligt. Man behöver nolla bilens felminne när man byter lambdasond, har du gjort det? Man gör bilen strömlös 30 min, brukar räcka. Finns olika metoder. |
|
|
nää, jag nollade aldrig bilens felminne, får ta och göra det... men felet är nu fixat, det var inte så farligt, utan endast en av tändhattarna hade gått av när jag då hade bytt alla sex så gick bilen som den ska. Nu är den hel igen, funkar kanon, bränslefiltret köpte jag men fick reda på att det just var bytt så jag lämnade tillbax det. tacksam för alla svar :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.