|
|
|
|---|---|
B-MAN |
Min förar ruta går bar ner/upp ca 4cm i taget Vad har hänt...vad ska jag ta mig till |
|
Ta av dörrpanelen och smörj allt som går att smörja. Smörj, smörj, smörj... who dares wins... |
|
|
Min bror har samma problem. Jag tror inte smörj hjälper eftersom motorn inte låter ansträngd. Tidigare fanns det en tråd här om att elmotorn är kass. Dock ska det enkelt gå att laga den. Där finns två magnethalvor som tillsammans utgör "ett varv". Då den ena lossnar så går den bara ett halvt varv i taget. Huruvida det är sant vet jag inte men det låter ganska troligt. Vi ska kolla på brorsans i vår. Kommer du på ngt så v.v. meddela. Lycka till! Mvh, Kristian |
|
| Jag har samma problem på min. Har också hört att det är motorn som är paj men den skulle bara kosta några hundralappar att fixa enligt förra ägaren. | |
Smalex |
Tjena ! Nej, glöm smörjning, motor eller hissknappar, läs min insändare "fönsterhiss" från 2002-03-08 så får ni garanterat fart på rutorna igen ///Alex.................... |
B-MAN |
Det där funkade utmärk allt fix o klart. Tackar |
Smalex |
Va bra ! Detta tycks ju vara ett rätt förekommande problem med BMW hissar, och BMW själva har tydligen inte lärt sig detta men är ju bara intresserade av att sälja nya elhissar. Så jag hoppas att fler kan få glädje av detta tips !!! ///Alex........................... |
|
Något för Mekartips sidan kanske? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.