AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
983

Vad kostar beg. 19" till e65?

Ja som rubriken säger.
Vad kan man räkna med att betala för begagnade 19"s fälgar som ska passa på e65?
Jag tänker på de som är vanliga på 2002-2005. Stjärneker-nånting...
Eller går det möjligen att komma över begagnade 19" som ibland sitter på e65 fr. 2005 (eller när nu faceliften kom)
Verkar som att det kom en ny modell av 19" till den?

Alternativt. Känner någon till någon bra svensk eller europeisk site som säljer dessa fälgar nya till bra pris? (Förutom BMW själva förståss.)
Hur är det egentligen med replikas? Var hittar man sånna och är dom bra och ser justa ut?

tack
Tom
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag skulle rekommendera ebay.de det finns mycket fälgar där till bra priser tex när folk köper 20" BBS för eftermontering. www.bmwwheels.com kan visa de olika fälgtyperna. Närmaste BMW handlare har även en tillbehörsbroschyr för E65 där du kan läsa mer om fälgar. Avråder med bestämdhet från sk replicas. Dels så stödjer du kopiering utav ett original och dels av egen erfarenhet så brukar det som är billigt i inköp i längden inte visa sig hålla lika länge. Bättre med begagnat isåfall. Det är min egen högst personliga upplevelse. 19" borde ligga mellan 7-14 k beroende på skick och säsong. Givetvis blir det alltid billigast att köpa sommarfälgar på vintern, finns mycket att spara på strategiska inköp.
Mvh
Asken
Asken,
Jo jag känner till amerikanska Ebay. Bra site givetvis, men problemet blir att slutsumman blir rätt hög med tanke på shippingen och inte minst momsen som skall betalas.
Finns det ebay även i europa? (tyskland)
Den svenska Ebay är ju inte så etablerad ännu.
Finns det någon bra tysk samlingssite för fälgar o dyl? Tillbehörens motsvarighet till mobile.

mvh
Tom
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Ebay Tyskland: www.ebay.de
Ebay England: www.ebay.co.uk

/Mats J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.