|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ja, vad innebär "två i avgassystemet" ? Jag tror, märk väl ordet tror, att 540:n har mer kusar än 286 original, men ända sättet att få reda på det är väl att bänka den. Ravve: meddela gärna vilka slutsatser du kommer fram till:) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
han visade iaf bänk papper...540 har ju samma motor som i x5:an och den har ju 320 orginal... det finns två blindtarmar i avgassystemet som stryper...sen är den enda skillnaden på m5 och 540 motorn att m5 har andra toppar och insug så jag tror inte att det är omöjligt med över 350 hk... jag tror nog mer på hans bänkpapper än dom som sitter här och spekulerar... |
|
|
Samen: Du har fel på nästan alla punkter. X5:an har en helt ny motor. M5-motorn är på 5 liter och är en helt annan motor. Gissar på att han som visade bromspapper på sin 540 har monterat kompressor på motorn. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Med helt ny motor så menar jag N62B44 som sitter i nyare X5. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| samen: Du får tro på vad du vill men hans siffror stämmer inte för en original 540 motor M62B44. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.