AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
803

bältet hängt sej?

efter att ha fällt baksätet i min 525tds-93,inte touring,rullar inte bältena utsej igen när jag skall fälla upp det igen,spakarna som e vajerstyrrda till själva bältena e av men även om jag manuellt håller tebax spärrarna går det inte att få ut bältena igen,varför??
se
661
seb_540
328i M F30
Hm, råkat ut för samma sak på min bil, men det är en E39... så frågan är om det är relevant. I alla fall, jag pillade loss plastkåpan som satt över bältesrullen, där satt det en liten plasthållare med en stålkule-dank i. Funktionen är att danken låser/låser upp beroende på om sätet är fällt eller inte. Jag fimpade danken, och därmed låsningen som hängt sig. Verkar vara en onödig detalj faktiskt. Kanske finns nåt liknande på E34, leta efter en stålkula i ett plasthus, prova att ta bort den.
Js
12
Json
523i 2000
Det är inte helt lyckat att ta bort stålkulan. Rullbältet skall låsa vid ev volt. Funktionen finns på alla rullbälte.
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Hände mig samma sak med min gamla E34.. jag fick skruva loss de nedre fästena till bältet så man fick upp ryggstödet och spärren släpper på rullen.. spärren släpper inte förrens ryggstödet är låst ordentligt.. kanske iofs går att lura låsklinkorna på nåt vis..

Diesel-räsern
/Rickard
har nu löst sej,fick lossa nedre fäste och sen vrida upp sätet så att bältet hamnar i "rät" vinkel,då funkar dom igen,brukar vara så på andra bilar nämligen så hur bmw igentligen har löst detta från början vet jag inte...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.