|
|
|
|---|---|
|
Har precis haft bilen på service och körde givetvis en lite provtur efter hämtning. :) Jag tycker (de nya) bromsskivorna verkar rätt varma trots att jag inte bromsat särskilt hårt och mycket. Det var likadant innan nya skivorna så det jag gissar nu är att det ska vara så? På min förra bil (Volvo 740) tyckte jag inte bromsskivorna blev lika varma av vanlig körning. Däremot hade jag anliggning på en av dom en gång och då blev det givetvis ohyggligt varmt (så man såg varmluften ånga ut från hjulet när man parkerat). Så är det ju inte nu men det är ändå så det rök om skivorna när jag var och tvättade bilen senast och spolade vatten på dem. Detta var dock de gamla skivorna. Har inte kört BMW så länge så jag tänkte höra hur det brukar ligga till med detta, blir skivorna varma lätt? Det är ju lite annan kraft i dessa bromsar jämfört med de som satt på volvon också.. | |
|
är helt normalt om de rycker om man spolar vatten på dom ,, ingen fara alls skivorna blir lätt varma spec om man kör i stan , |
|
| Fint att höra. Tog just en kvällstur med bilen och kom på att jag skulle göra lite hårda inbromsningar och kolla hur varma skivorna blir av det. I efterhand låter det som en synnerligen underlig idé.. :D Resultatet blev brännmärken på fingrarna hehe. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.