|
|
|
|---|---|
matwip |
Jag(o sambo) är ute efter en e46.a och har med jämna mellanrum varit in på en Bmw återförsäljare någonstans i sverige. Att man inte blir bemött som en seriös spekulant när man är där gör mig j:ligt förbannad. Att man inte dyker in med kostym ska enligt mig inte göra någon skillnad.(Någon som inte håller med?) Detta problem hoppas jag inte existerar överallt i sverige, det tror jag inte heller. Men är det någon som har några egna erfarenheter? |
|
Jag kan hålla med dig om att man inte alltid tas emot som en presumtiv kund utan mer som nåt katten släpat in. Kommer jag i "fritidsstassen" alá jeans och t-shirt får jag på sin höjd en anklagande blick från någon försäljare som mest ser ut att undra VAD gör jag där?! Kommer jag in i butiken med en parkerad BMW utanför och kostymen på mig så kan jag lugnt räkna med att få en betydligt bättre service som kund. Detta är dock inte enbart BMW förunnat, det är rätt så lika även på Mercedes och SAAB enligt min erfarenhet. Man ska ju inte döma hunden efter håret, men är inte vi människor sådana lite till mans? Förvisso är plånboken alltid densamma liksom mitt bankkonto, men jag kan förstå att man inte alltid lägger ner lika mycket energi på en "slafsigt" klädd Thobbe som en väl uppklädd. Även om man borde kunna förvänta sig NÅGON reaktion från en försäljare oavsett klädsel. [ www.tocnet.nu ] |
|
sebbe_bmw |
Ha.. Märkte detta idag i GBG Mina två sista bilar är inte köpta där.. Men 528an va.. Hur som helst... Kom in med jacka med mitt firma tryck på och vanliga byxor.. I receptionen brydde dom sig inte och inte ens säljarna..Stod och väntade ett tag sen kom en säljare fram och sa: Kan jag hjälpa till med ngt? -Jo visst skulle vilja ha lite brochyrer på tillbehör till X5 Han såg väldigt frågade ut och sa följade: Vi har ont om dom just nu så dom är främst till för dom som äger en X5a. Visst sa jag min två veckor gamla X5a står där ute! Han gjorde bort sig rejält kan man väl säga... Kollade upp mig i datorn och två nya -02or hade jag visst:) Har köpt två nya BMW på 4 månader för ca:1.4miljoner så lite trevlighet vill man väl ha En förbannad Sebbe |
| Det är nästan så att du skulle backat in X5:an genom skyltfönstret :) | |
| Hehe skönt sånt är sebbe :) | |
|
Sebbe: fick du nått av killen sen då?Själv har jag inte råkat ut för otrevligt bemötande....BMW har dessutom skickat en hel hög med brochyrer om nya M3:an efter det att jag köpt min M3:a Mvh Ricke |
|
|
Sebbe: Kollade han verkligen upp att du ägde en X5? Du köper inte nästa bil där va? fyrhjulsdrift är roligast! |
|
sebbe_bmw |
Jo visst fick jag lite allt möjligt..X5 keps och pennor m.m... Nä det va jag som sa till honom att kolla i datorn så får han se vad jag har för BMW bilar om han inte trodde på mig... Nä märkte att dom va knepiga när jag köpte 528an där så dom andra bilarna har jag inhandlat på Asplunds... Hörde vissa rykten att både Inges i Alingsås och Asplunds har förlorat kontraktet med BMW för att BMW i GBG inte säljer tillräckligt med bilar...:( Nu e det typ bara GBG kvar i västsverige Ha det Sebbe |
| Kan väl tillägga att det inte spelar någon större roll om man har kostym på sig eller inte i göteborg, man blir sannolikt lika dåligt bemött ändå. | |
sebbe_bmw |
Blixten: Jo det verkar inte bättre... Jaja... får hoppas dom läser detta nu!! Synd att ris och ros är borta Sebbe |
|
En av dem värre försäljarna har vi på Levins bil i Värnamo. Dem vill verkligen inte sälja bilar. Var där i helgen och fick provköra en ny Z3 Coupé efter en lång väntan trots att dem hade Provkörninghelg! Helt ny är iofs inte aktuellt för mig men dem hade en beg. där inne men det var ingen som ville hjälpa till så jag åker ner till Skåne och hämtar en istället. Dem varken tittar på en eller säger hej när man kommer in. Om man inte är 40+ och har långrock vill säga. /Per |
|
|
Har liknande erfarenheter av försäljarna. Sällan eller aldrig otrevliga (beror möjligen på att jag är en lagom tjock man i sina bästa år som ofta har kostym) men nästan alltid ointresserade. Varför ska man behöva acceptera det när man står med närmare en halv miljon i näven och ska köpa bil? BMW säljer för bra, inte minst i Stockholm där nonchalansen är värst. Det är bättre ute i landet, själv köpte jag min senaste bil i Norrköping på Kneippbadens bil och det har fungerat bra. Min allmänna erfarenhet är att kvinnor är mycket bättre bilsäljare än män därför att de är bättre på att få kunden att börja snacka vilket ju är nyckeln till all framgångsrik försäljning. En gång höll det på att gå illa när en söt ung tjej nästan sålde en ny Saab 900 turbo till mig på Saab i Akalla. Men jag kom undan med blotta förskräckelsen. |
|
matwip |
Ibland har man tur Trettitre. Tjejer kan vara förjävliga på att sälja saker man undrar om man behöver när man kommer hem. Grattis till tretrettin, den lär du vara nöjd med!? Mvh Matwip |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Samma fenomen med Carlsson Bil I örebro Kostymtvång rekommenderas om man vill bli bemött på rätt sätt. Bilsalongen i Skövde fick jag ett mycket trevligt bemötande men hade reserverat bilen per telefon. men de var väldigt trevliga och hjälpsamma. Men jag har inte så stor erfarenhet av handla bil på bilfirmor 528,an var den första på 28 år och 30-35-bilar. För övrigt så kan jag säga att det inte går att telefon beställa tillbehör hos Carlsson bil utan man måste betala vid beställningen vilket gör att man alltid får åka 2 ggr.Är det så hos övriga BMW firmor också???? (de påstod att folk beställer men aldrig hämtar ut sina gejor) MVH Hasso |
|
Novation i Uppsala är och har alltid varit supertrevliga mot både mig och andra kunder. Köpte visserligen ingen bil hos dem då farsan känner ägare av Sala Bil där bin bumse 'föddes' men måste säga att jag har enbart positiva erfarenheter från dem på just Novation. Alltid när jag beställer grejer, typ nu senast aluminium pedaler och fotstöd ringer de en och bekräftar att grejerna kommit samt att jag aldrig behövt betala något i förskott. Det senaste i rad av bälbemötande var när jag fick problem med att borra hål i bromspedalen, som fö är gjord av stål, för att sätta dit alu-delen. Frågade killen bakom servicedisken om de kunde hjälpa mig med detta och det visade sig inte vara några problem. Det kom strax en verkstadskille, körde upp pärlan till verkstan och fixade allt, dvs borrade hål, satte dit aluminiup plattan och tom dammsög efter sig. Ville förstås betala för tjänsten men servicekillen bara log och sade att det skulle bli bara jobbigt för honom att behöva slå in allt i 'burken' så jag fick allt gratis. Snacka om att jag kommer att serva bumsen där jämnt. Sama sak med återförsäljarna, alltid trevliga, hjälpsamma osv. Behöver man en eller flera broschyrer ställde de aldrig någon så korkad fråga som att man måste äge en viss modell för att överhuvudtaget klacifficera sig för ett reklamblad. Killen jag frågadevar tom tvungen att springa till något slags lager för att hämta det jag ville ha eftersom dessa var slut i bilhallen. Inte surade han för det inte.........Tvärtom, undrade om jag ville sätta mig i soffan och ta en kopp kaffe medans jag väljer ut de tillbehör jag var intresserad av. Inte undra på att det går bra för Novation i Uppsala. På 2 år har de växt så det knakar, försäljnings- och begagnathallen har vuxit till den tredubbla storleken och alla bilar skiner varje gång man är där. Ett tag sedan ville jag provköra en bil där och den visade sig ha stått ute över natten och samlat lite damm och slask, tvättade de den först osv.........Snacka om service på alla plan...... Kör så det ryker Dominik 'Respect is something one earns not get' |
|
|
matwip: yepp, nöjdare än så här blir man nog inte. Den här bilen har två nackdelar: 1. originalstereo med Biltema-kvalitet 2. Svenska fartgränser Annars är det mest rock n´roll. |
|
matwip |
Originalstereon kanske man kan göra något åt men svenska fartgränserna blir det nog värre med. Köp en gammal flygraka. Mvh matwip |
|
Hahahahahha.......den var bra!!!:))))) 'Respect is something one earns not get' |
|
| Håller med Dominik om Novation i Uppsala. Jag har blivit mycket bra bemött där, trots importbil. | |
| Håller med Dominik. Har alltid blivit mycket bra bemött på Novation i Uppsala, trots importbil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.