AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.475

Vem/vilka byter oljor åt mig i sthlm?

Behöver ny olja i bakaxel och i låda. Har inte tid, plats att byta själv. Måste göras rätt så omgående. Vilka verkstäder rekomenderar ni? Budgeten denna månad är stram också så gärna om ni vet pris vore great! behöver alltså alla oljor filter mm.

Någon som vet?

___
Med Vänliga Hälsningar

Robin
Sök på "stockholm AND verkstad" så ska du finna läsning.

Mitt tips: Per Larsson Bil & Motorteknik i Huddinge. Kanske inte billigast, men klart bland de bästa.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
ti
229
timur
520xd F10 -16
Tyvärr var det inte så värst mycket tips som dök upp när man söker på "stockholm AND verkstad".
Nån som kan tipsa om fler bra BMW-verkstäder i sthlm?
ti
229
timur
520xd F10 -16
Fick använda mig av google för att söka på autopower, inbyggda sökfunktionen här är fan usel.
Har hittat flertal tips nu.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Kolla med GW engineering i Bagarmossen.

Mkt bra verkstad som kan BMW ut o in med kanon personal samt mkt bättre priser än Stockholms dyraste verkstad (Per Larsson Bil & Motorteknik )

BMW M-POWER
GINO: Du kallar Bil & Motorteknik Stockholms dyraste verkstad? Vad har du råkat ut för?? Skulle vara intressant att höra. ;-)

Per Larsson och Torbjörn Geschwind är två oerhört skickliga och erfarna BMW mekaniker och åtminstone billigare än BMWs egna verkstäder.

Men man behöver väl inte lämna precis alla typer av jobb dit om man är ute för att minimera kostnaden, jag varierar själv en del.

Kolla upp Mekonomen Gärdet också, snygg fräsch ny verkstad, oslagbara öppetider (24x7 om jag förstår det korrekt?) och åtminstone en i verkstaden har tidigare jobbat på BMW Danderyd (kanske flera?).

Jag var mycket nöjd med servicen när jag inte kunde få ur min oljeplugg, kraftigt underpris bjöd de på också, det tog lite tid och det var på en söndag.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
mats_epost:

Läs mína inlägg i denna tråd om du orkar :)

Länk

BMW M-POWER
Med tanke på hur oerhört många BMW ägare som Bil & Motorteknik servat genom åren så är jag inte förvånad att även de har några missnöjda kunder.

Han har expanderat, har en hel del mekaniker osv och det är möjligt att prisnivån haft en uppåtgående tendens.

Som alla människor har även Perre en personlighet och ibland kanske han får en "dum" fråga för mycket. ;-)

Det händer att jag upplevt Perre som något stressad och jag har själv råkat ut för att han glömt något någon gång, men det blir enklare om man lämnar en skriftlig arbetsorder eller liknande. Ärligt talat förstår jag honom när man muntligt ber om att kolla det, kolla det, kolla det och sedan vänligen kolla det. ;-)

Nej, de är inte felfria robotar men enligt mig fortfarande mest kompetenta i Stockholm och åtminstone generellt aldrig dyrare än BMWs egna verkstäder (även om tydligen undantag kan förekomma).

Sedan handlar det väl inte bara om Perre, även Torbjörn Geschwind verkar kunna sina saker.

Perre tycker jag dessutom är trevlig mot sina gamla kunder. Jag fick tex en gratis genomgång/besiktning innan jag köpte den här bilen jag har nu. Perre har också en jäkla förmåga att få tag på reservdelar (ibland begagnade) till schyssta priser, han hjälpte mig med en backspegel en gång.

Men som jag tidigare skrev, jag lämnar inte heller alla jobb till Perre men det beror framförallt allt på att jag periodvis upplever det som att de har relativt långa väntetider. Jag kan vara lite otålig och vill helst ha hjälp så fort det bara går.

För blixtservice använder jag nu tex Autotjänst Eckart Vogel, egentligen en Porsche expert men bra på tyska bilar i allmänhet, inte heller billigast men precis som Perre jäkligt trevlig, erfaren och kompetent. Nyligen gjort ett lyckat blixtbesök hos Mekonomen Gärdet som var billiga och trevliga med kompetens på BMW, kanske blir ett nytt besök där. Kanske provar på GW Engineering också någon gång, varför inte?

Men har jag något klurigare jobb så är det Bil & Motorteknik som gäller, det känns tryggast så.

Tycker också att Perre tar ett helhetsansvar för bilen, är det något som behövs så tycker jag han berättar om det på ett ärligt trovärdigt sätt. Oftast visar han mig den delen som byttes, allt från en sliten vattenpump för några år sedan till en läckande "valley-pan gasket" för något år sedan drygt. Perre är också grymt skicklig på balansering och bilens underrede, alla jäkla stag, bussningar, spindelleder, camber inställningar osv en viktig förutsättning för att en BMW ska känns som just en BMW. Aldrig haft något problem med konstiga vibrationer eller missljud på mina E39or.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.