|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Hur ser utrustningsnivån ut på 330 tro? Känns som den är uppe i 335 snabbt om den inte har samma standardutrustning. Elektriska sportstolar och sportchassi, sedan kostar 18" bara 6500 SEK extra till 335 men 12.500 SEK för 325:an. 335cd är inte att leka med, jesus vilket vrid! mvh Kristian |
|
| Enligt hemsidan kostade gamla 330 coupen 397 500 kr. De har alltså sänkt priset inför den nya modellen... Nu vet jag, liksom ni, att de flesta 330s som såldes i slutet knappast inbringade fullpris och visst var coupen betydligt billigare tidigare?! I november 2004 kostade den tex 355 500 kr enligt AMS. Så är det ett fiffigt sätt att höja priset med en ny modell utan att det "märks"? Nu för tiden är det ju faktiskt inte så vanligt att nya modeller innebär ett högre pris. kommentar?! | |
|
Då hoppas jag få lite respekt nu eftersom jag beställt en 335cd! 286hk och 580Nm i coupèn lär ju ge ganska hyffsade prestanda, eller hur? jag för först inne på att slå till på en "vanlig" 330cd men uppdagade att prisskillnaden med samma utrustning är löjligt liten, alltså tyckte jag det var lika bra att köpa 335cd. En sak man dock kan förundras över är att något som trots allt i grunden bara är en 3 serie kan kosta 560 000kr... samma pengar som en beg BMW 645ci.... |
|
|
Ja, du får respekt :) |
|
|
Madzone: Gratulerar till vridet! hahah! När förväntas leverans? Disel skulle passa mig bättre igentligen. Kristian |
|
| Tycker det snabbt drog iväg på 335ci. I inköp skiljer det 10 000 på Z4 coupé 3.0SI och 335 coupé. Men när man specat klart bilarna så är skillnaden uppe i runt 50 000. Snålt att skinn inte är standard i 335 (vilket det är i z4:an). | |
|
Tackar :) produktionen ligger i oktober och leverans vecka 46 (vilket är mitten av november) så tiden går ganska långsamt nu.... |
|
|
Madzone: Vi är nog flera som gjort reflektionen att prisskillnaden blir löjligt liten. Särskilt om man beaktar att automaten på en 330d är pengar i sjön och att 335d sannolikt behåller en större del av det utlägget över tiden eftersom det är standard. Håller med acey att det snabbt drar iväg med pengarna. I mesta laget. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.