|
|
|
|---|---|
|
Vilka modeller av E36 har kamrem och vilka har kamkedja? _____Vraum!_____ | |
| 325 har kedja | |
|
olika se Länk |
|
|
Tackar så mycket... Glömde kolla just där. _____Vraum!_____ |
|
|
np =) |
|
|
Appropå kamkedja som jag har i min 320 1997:a....det står inget speciellt om kontroll av den i serviceboken. Brukar man se över den efter ett visst antal mil, någon som vet en bra rekommendation? Min har snart gått 17000 mil. Vad jag hört generellt så "ska" dom hålla utan speciell service men vad vet jag? |
|
|
Generellt kan man väl säga att alla E36 förutom 4-cyl 8v fram till -94 någon gång (M40) har kamkedja. I begagnatguiden finns t.ex. inte M44 med som har kedja. troylee: Är olja bytt enligt vad som är föreskrivet och det inte finns några missljud (brukar höra ihop) så behöver du inte se över den. Det heter ju att kamkedjan aldrig behöver bytas om motorn sköts korrekt. När du har dubblerat milen på bilen kanske det är mer aktuellt. //Stenback |
|
|
Kamkedjan rök på min 325-93 i tisdags, men det är tydligen väldigt ovanligt. BMW CS #5206 |
|
|
Hur långt har din 325:a gått då? Hörde du några missljud innan den gick av? /Simon |
|
|
24000 Mil, och det är min son som kör den bilen och han brukar ha musiken på så högt att han inte hör något annat. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.