|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Off topic: Ferrari Enzo såg jag köra en låg 12 idag medans en E34 med två sniglar på körde bla 11.32 på 402 metar... så en "540" borde hänga på en S4 eller? Mpower |
|
| Jag tänkte mera på att S4'an kör 0-100 på 6s och 540iA på ganska moderata 7,7s. En 320-E46 klarar det på 8,2s. Skriver man att en 320 lätt håller jämna steg med en 540iA så blir man ju idiotförklarad. Men det är klart, undrens tid är ännu inte förbi. | |
jimmy/bmw |
Jämför dom här tiderna 540ia - 100 km/h 7,7 s 0 - 120 km/h 10,2 s 0 - 130 km/h - s 0 - 140 km/h - s 0 - 160 km/h 16,5 s s4 100 km/h 6,0 s 0 - 120 km/h 8,2 s 0 - 130 km/h - s 0 - 140 km/h 10,7 s 0 - 160 km/h 15,1 s 100-160= 8.8 bmw och 9.1 audi |
|
Jimmy>> Du menar så, okej jag är med:-) Isf. spöar min T4 både 540'in och S4'an 100-160 utan vidare. Jag har mätt den till 7,6s i det intervallet med Gtech. Fast 0-100 tror jag inte jag har en chans mot någon av dom. |
|
jimmy/bmw |
men så får man ta tider tagna med gtech med en nypa salt... Är tiden tagen ur en 402m repa ? |
|
Jimmy>> Varför ta Gtech-tider med "nypa salt"? Och ja, tiden är tagen ur en 402M-repa. |
|
|
Därför att G-tech och övriga g-mätare inte är tillförlitliga. Det visade bilsports test ganska solklart för några år sedan. Dock finns det som med allt annat, bättre och sämre mätare. Det som brukar diffa mest och aldrih stämde var slutfarten på 402m. Vissa mätare visade så mycket som 15 km/h för hög hastighet. En paralell till detta var när en polare testade sin G-Tech pro på tullinge. G-tech visade 14,76 och 172 km/h i slutfart. Tidkortet visade 15,30 och 152 km/h i slutfart! |
|
|
Lexcom>> Nu går vi väldigt off topic här men okej. Bilsports test för några år sedan? För några år sedan fanns inte den mätaren jag provade, det var en 2005'a. Jag har även ett test som en tidning har gjort där Gtech Pro visar lägre slutfart och sämre tid än vad utrustningen på strippen gjorde. Tidningen kom även fram till att Gtechs resultat låg närmare verkligheten än V-box'en som många tidningstestare använder sig av. Anyway, M3'an är kvickare än S4'an, det kan vi väl iaf. vara överens om?!? |
|
| Som jag sa. Det finns bra och dåliga mätare. Men tekniken är och förblir densamma oavsätt om det är modell 2003 eller 2007. Men skitsamma ;) | |
|
Nix... Tekniken ær och førblir inte densamma oavsett årsmodell på mætarna. Utveckling sker och de blir bættre och bættre. Dessutom så finns det en hel del att diskutera om ang. Bilsports test av den typen mætare. Testet var i sig rætt bra, men det finns en hel massa saker i detta test som man måste ha klart før sig før att førstå varfør vissa skillnader uppstår eller kan uppstå. Jag har ett visst kunnande på dessa apparater och mætning med dem. Vi kan ta det i en egen tråd om någon vill ha rig en liten genomgång i vad jag talar om med dessa mætare, bara sæg till eller starta en tråd om det den som vill. Dr Tinnitus |
|
jimmy/bmw |
Jao starta en tråd om g-mätare skulle vara kul å höra lite hur bra/dåligt dom stämmer och vilka märken som är bra och dåliga |
| Okej... Jag tar ett ännu färskare exempel. Jag har en G-Tech Pro modell 2005. Jag testade ganska mycket med min förra bil (peugeot 206 rc). När jag får 402m tiden så visar g-mätaren mellan 152-160 km/h i slutfart. Men i själva verket så passeras alltid 402m i växlingen mellan 3-4:an dvs runt ca 145-148 km/h mätarfart. G-mätaren visar alltså alltid för hög hastighet. | |
| Tomas.. Varför skulle jag skämta om det? Vi båda började gasa vid 90km\h, ganska jämnt upp till 150km\h, sen fick jag börja släppa av. Upp till 200km\h hade han inte mycket att sätta emot. Blev mäkta besviken på Audin när det bekräftades av vägverket att det var en S4 av årsmodell 1999. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.