|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet men ack så irriterande problem. När jag trycker in kopplingen så knarrar den lite. Otroligt irriterande när man åker utan ljud på stereon. Tänkte jag skulle smörja upp men när jag kollade så visade det sig att hela kopplingspedal med arm är gjort av plast. Fick mig en liten chock idag med eftersom en kompis sa att det kunde vara ett tecken på att koppling börjar ta slut. Kan det vara så? ------ / .s | |
| Har tyvärr samma problem sedan en tid tillbaka. Försökte också se om det gick att smörja upp utan att lyckas. Tror dock inte att kopplingen är slut utan att det har med mekanismen att göra. | |
|
kan vara urtrampningslagert som låter , tryck ner pedalen på tomgång . låter de något när den är nedtryckt? slutar de när du släpper upp den? |
|
|
Min koppling knarrar också, fast bara i början av en tur? Tycker det försvinner sedan, men troligen är det bara musik/vindljud som överröstar knarret? Vore ju skönt att höra att det inte är något som är sönder/utslitet. , FMZ3 |
|
|
318i; Nej det låter inget annorlunda när kopplingen är nere eller uppe. Det knäpper till eller knarrar när den trycks ner. |
|
|
Vanligt fel.. Dränk med nån typ av sprayolja, vid lagringen så går det över.. Z MMM Coupe |
|
|
Min knarrar också, både på compacten och Coupén. Har lagt märke till en sak, att det inte knarrar när det är kallt ute, utan det kommer när värmen kommer. Helskumt! /Kristoffer Bilen =) Länk |
|
|
Hade samma knirr-knarr från kopplingspedalen på min E36, och pedalen är av plast på den också, så det är antagligen samma pedalupphängning som på Z3. Så här ser det ut: Länk Ta bort den stora täckkåpan under ratten, sen sprayar man lite wd40 uppe vid lagringen, nr 4 på bilden, spraya även på lite vid tryckfjädrarnas lagringar, nr 3 och 8, så försvinner knarret. / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ Länk |
|
|
M3 Frazze ==> Tack för tipset. Ska testa detta i helgen... /.s |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.