|
|
|
|---|---|
|
Stämmer det att 325 E46 har ett större insug än 328 E46, har för mig att jag hört någon som bytt det. Har en 328 idag, blir det någon skillnad? /Martin | |
|
Jag vet faktiskt inte hur det ligger till med E46, men på E36 så är 328:an strypen via bla. insuget och att 325:ans insug ger mer effekt. Så det är fullt möjligt att det är lika på E46. Någon som vet? Mvh Jimmy |
|
|
Det jag vet är att det har pratats om att sätta 330 insug på 328. Men det blir nog ingen större skillnad förns du har mappat om bilen |
|
|
Tack, för era svar. Något bra Tips på Trimchip, borde väl ge runt 15 hk. /Martin |
|
| Trimchip till 328 ger ngt mindre än en mappning! Mappning räknar mapparna ger ca 7 hk så det är nog inte realistiskt att vänta sig mer än 7 hk med ett chip! | |
|
Har en 320 -93:a med en 2.8 -96:a, insug och spridare är från 2,5:an. Detta plus ett KN-luftfilter och Simons (ef. kat.) gav mig 223.3 hk. I övrigt så är det orginalchips samt 320 databox. Struntar i trimpchip och satsar på mappning i slutet av sommaren om ekonomin tillåter. Någon som har nått bra tips om mappning? Verkar ligga runt en 5-7000kr. /Stefan |
|
|
Tack, skall kolla lite vad det finns. Vet ju generellt att ett chips inte gör så stor skillnad, som många vill göra gällande. Men om man kollar på chip till 328, står det att det skall ga mellan 15-20. Vad gör man generellt när man gör en mappning, ställer om grundvärden eller. Ingen expert på det området. Jag skulle vilja komma upp i ca 230 hk, liknande en 330. Om man med små medel vill komma upp till dessa hästar, från orginal 193 hk, vad skulle du rekomendera då.(små medel= under 10 000 kr) mvh Martin |
|
James Blond |
Jag tror inte att en 328 e 36 går bättre bara för att du slänger på ett större insug från en 325:a därför att jag hörde med Bayrische bilservice i Göteborg om 328:an var strypt eller något likanande. Han sa att den inte är strypt utan att BMW har mindre bränslerör i 328:ans insug än i 325:ans för att man ska få bättre effekt på låga varv. Jag tror det stämmer eftersom att en 328:a e36 är nästan en sekund snabbare till hundra än vad en 325:a är. Och sen tycker i alla fall jag att det är skldnad på bottensuget i en 328:a och en 325:a. Så visst man får väl fler hästar om man slänger 325 insuget på en 328 men man tappar ju i vrid så jag tror att det går jämt ut. |
| ca 30 hk för under 10 000! Om du hittar det kan du skriva en rad till mig för det vore intressant! Lustgas ger dig de hästarna men det är ju så bedrövligt att jaga påfyllning hela tiden! | |
|
Glömde säga att vridet landade på 298 (vid 3800), orginal 280... Leta efter insug på bildelsdatabasen.se. Lycka till. /Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.