AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.487

Högtalarstorlek E36

Visa användare
110
jonais
330 Coupe -07
Hej!

Ska bygga ljud i en e36 cab och har ett par funderingar...

Skall byta till 6,5" i panelerna framvid fötterna, är det möjligt utan modifikationer eller ska man skaffa ngn slags adapter och i så fall vart köper man det?

Sedan skall jag byta högtalarna bak i sidorna bak, hade tänkt att sätta in tvåvägs 4" med 50mm monteringsdjup, passar detta i originalfästena?

Tack på förhand!

Jonas
Robsarve
Man får skära i plåten om du skall ha i 6,5". Dessutom är luftvolymen där bakom för liten för att sexorna skall spela bra bas. En bra 5,25" är ett mycket bättre val i e36.
Visa användare
110
jonais
330 Coupe -07
Tackar för svaret, har sökt runt lite på forumet och det får nog bli ett bra 5.25".

Mvh Jonas
Robsarve
Tänk på att skaffa nått lättdrivet om du inte skall ha separat steg till dem! Och att även bra 5,25" kan vara lite klena i basen!

tycker Erik

Xv
60
Xvid
525i M Touring-01
Det skall drivas med mds Gp2, blir nog mds 5.25", kommer inte ihåg namnet men de e dom för 1797:- Sedan skall det in 2 st mds fanatic 10" i skuffen..

Mvh David som skaffat eget logg in ;)
Robsarve
Ja, låter de bra i dina öron så blir det nog kalas!

Lycka till!

tycker Erik

Vet att tråden är jättegamal,

men bättre att skriva här än att starta samma tråd vilket inte é tillåtet,

undrar om:

1. Passar 5,25" direkt i hålen vid fötterna?
2. ska man ha delningsfilter till 5,25" ?

Tack
To
290
Touchdown
328i Cab -98
Kenzoo; jag bytte till DLS 5,25". de passade perfekt. Originalhögtalarna sitter med 4 skruvar och det gör DLSerna också. Om du ska ha ett 2-vägs system, dvs även byta ut diskanterna i dörrarna så måste du nog ha ett delningsfilter (ingår alltid i paketen). Sen beror det lite på om du har HiFi-paketet, jag har för mig att delningen då sker i den separata förstärkare som hör till. Vet ej vad som händer med ett nytt, separat filter då eftersom jag tog bort orig. förstärkaren och monterade en ny.

/Touchdown
Tack Touchdown, blir bara att handla hyffsade 5,25 samt 6x9 ibak, kommer bli fint
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.