|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska bygga ljud i en e36 cab och har ett par funderingar... Skall byta till 6,5" i panelerna framvid fötterna, är det möjligt utan modifikationer eller ska man skaffa ngn slags adapter och i så fall vart köper man det? Sedan skall jag byta högtalarna bak i sidorna bak, hade tänkt att sätta in tvåvägs 4" med 50mm monteringsdjup, passar detta i originalfästena? Tack på förhand! Jonas | |
Robsarve |
Man får skära i plåten om du skall ha i 6,5". Dessutom är luftvolymen där bakom för liten för att sexorna skall spela bra bas. En bra 5,25" är ett mycket bättre val i e36. |
|
Tackar för svaret, har sökt runt lite på forumet och det får nog bli ett bra 5.25". Mvh Jonas |
|
Robsarve |
Tänk på att skaffa nått lättdrivet om du inte skall ha separat steg till dem! Och att även bra 5,25" kan vara lite klena i basen! tycker Erik |
|
Det skall drivas med mds Gp2, blir nog mds 5.25", kommer inte ihåg namnet men de e dom för 1797:- Sedan skall det in 2 st mds fanatic 10" i skuffen.. Mvh David som skaffat eget logg in ;) |
|
Robsarve |
Ja, låter de bra i dina öron så blir det nog kalas! Lycka till! tycker Erik |
|
Vet att tråden är jättegamal, men bättre att skriva här än att starta samma tråd vilket inte é tillåtet, undrar om: 1. Passar 5,25" direkt i hålen vid fötterna? 2. ska man ha delningsfilter till 5,25" ? Tack |
|
|
Kenzoo; jag bytte till DLS 5,25". de passade perfekt. Originalhögtalarna sitter med 4 skruvar och det gör DLSerna också. Om du ska ha ett 2-vägs system, dvs även byta ut diskanterna i dörrarna så måste du nog ha ett delningsfilter (ingår alltid i paketen). Sen beror det lite på om du har HiFi-paketet, jag har för mig att delningen då sker i den separata förstärkare som hör till. Vet ej vad som händer med ett nytt, separat filter då eftersom jag tog bort orig. förstärkaren och monterade en ny. /Touchdown |
|
| Tack Touchdown, blir bara att handla hyffsade 5,25 samt 6x9 ibak, kommer bli fint | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.