|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Någon som vet vad en ny lysande växelspak kostar? Mina kablar har gått av så tänkte köpa en ny. Vart går kablarna? Från växelspaken till? Tack på förhand. //Jimmy | |
|
Hej! BMW klarade inte att ta hem rätt växelspaksknopp till min M5, så jag fick beställa via Spetz Motorsport: [LÄNK] . Kostade runt 900 spänn tror jag... Var har kabeln gått av? Det går en kabel från knoppen till en kontakt som ska ligga någonstans under plattan i vilken växelspaksdamasken är fastsatt. Vart den andra kabeln tar vägen jag jag ingen aning om... Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
jag köppe en ny till min M5 som jag hade förra året. Den kostade typ 7-800kr har jag för mig och det var rätt knopp. Fick höra av andra att det inte skulle gå att få tag på ny originalknopp, men hackefors bil i Linköping klarade av det iallfall så hör med dom. |
|
|
kalle hansen: Kabeln har precis gått av i själva knoppen. Man ser en liten del av kabeln men vet ej om det går att skära ut den på något sätt. kanske går att lösa. hall112: Ok men om det inte löser sig så ringer jag till dom och kollar om dom kan fixa hem. Tack för visat intresse! // Jimmy |
|
|
Jimpster: Ska du ha originalspaken så kan det vara bra att tänka på att det INTE ska vara den som har M:et i mitten, utan istället de 3 M-färgerna uppe i vänster hörn. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Jag köpte växelspaksknopp komplett med skinndamsken från bmw i Solna. Den betalade jag ca 1 200 kr för och då ingick min verkstadsrabatt. Den har M märket i mitten. Spaken var förövrigt till 328,an De nya original knopparna har märket i mitten verkar det som. I E-34an var det bara m-ränder i vänstra hörnet. |
|
| den jag köppte är alltså inte den med m-märke i mitten utna den som ska vara till M5 E34 med de 3 m-fägerna uppe i vänstra hörnet. | |
|
Sjukt dyrt för enmuppig knopp om man tänker efter! men men allt kostar som sagt. tack för alla svar! |
|
| Jag har med ränderna uppe i vänstra hörnet. | |
| på min sitter de M:et i mitten... någon har bytt alltså? | |
|
Bassen: Japp. /Olof |
|
|
Håller med dig Jimpster. Löjligt dyrt men vill man ha det så kostar det. Gud sälger prylar tydligen.........ajajajajaj nu blir det liv från dom som ligger med sin Bmw. misstolka mig rätt fina prylar men HALLÅÅ. Jögga. |
|
|
Det ja menar är att ja har med haft m3 o hela baletten kul som fan är det. Nu kör ja gratis ärvd s60 inte så kul men stabilt o gratis. Men det kommer nog en m3 igen om ca ett år om ja vill ha det lånet. Men när ja körde Bmw så tyckte iallafall jag att det va som att be omursäkt för att prata med dom på bmw. Gillar inte dom alls. Jögga |
|
jalle |
tjena! Det går att byta kabel i dem , pillrar man bor loggan på knoppen så sitter det en stjärnskruv . då får man bort det lilla kretskortet med lysdioder , bara att löda dit en ny kabel. Bryt förskiktigt bara , det finns inte lösa delar att köpa till belys-knopparna! Mvh Håkan |
| Lånar tråden lite. Vad kostar en belyst knopp till en M3 E36, svårt att ordna det om man inte har det från början? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.