|
|
|
|---|---|
|
Tjena Bil bil rycker vid låga varv och har ojämn tomgång när den är varm. Har haft den inne hos bl.a BMW för felsökning utan resultat trots att gula motorlampan har lyst. Har bytt stift och alla filter mm. Bilen är chipad, så nu funderar jag på om det är chipet som strular och om jag ska lämna in bilen till Its fun och be dom sätta in ett nytt chip. Vad tror ni? Är det värt att prova? //Peter | |
|
Que? Jag skulle spontant misstänka ett jordfel på din bil eftersom de kollat bilen på BMW och inte "ser" ett fel? På din fråga om det är lönt med att åka till Q, så varför inte! Kul att få resultatet av felsökningen så hör gärna av dig med resultatet! Vill du justera bilen för prestanda skulle jag åka till Unichip så optimeras bilen utifrån dess potential! De kör dessutom bilen på rullar så de kan se hur bilens styrsystem fungerar på belastning! Blir du inte nöjd så lämnar du bara tillbaka chipet! |
|
|
Luftbälgen?? Mkt vanlig fel |
|
|
Dum fråga kanske men var sitter luftbälgen? Och hur ser man om den är dålig? //Peter |
|
|
Mellan insuget och luftmängdsmätaren. Den spricker där lilla slangen sitter i bälgen. Säkert det som är felet |
|
|
Tack för svaret. Ska kolla upp det ikväll. //Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.