AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.193

Kan inte förstå varför en del klipper av stereokablarna!

bi
130
bimmerboy735
750ial -88
735ia -87
524td -86
Så var det igen samma sak, sa åt han jag hade min bmw 750 hos inne i ett varmgarage ta ut min kasett radio men ha kvar ISO sladdarna och när ja hämta bilen igår så hade han likt ändå klippt av sladdarna så nu vet jag inte hur man ska koppla vilket som är minus vilket som är right rear osv. Finns det nå kopplings schema för stereosladdarna till min 750??????? Att en del inte kan lämna kvar iso kontakter som kostar 69spänn.
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Kolla här.
Länk det borde finnas färgkoder för kablarna där. Ett tipps är att dra förbi skroten och klippa någons orginal härva.. ;) och sedan köpa en adapter till den..
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
jävligt irriterande med folk som klipper i kablaget!
I min 735a finns kanske 2 original kablar kvar resten är urdraget och klippt och + och minus består av en högtalare kabel modell klen...
folk som inte kan stereo eller fattar att man kan ta isär iso kontakter har ingenting där att göra...

så nu fick man ventilera sig lite:)

Mvh Andreas

94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Det är bara att acceptera, svensson är mer eller mindre helidiot när det gäller el. Dessvärre verkar somliga dessutom jobba inom området bilel.

//Magnus, också trött på alla fulkopplingar i bilar.

bi
130
bimmerboy735
750ial -88
735ia -87
524td -86
ska lämna in den hos nå proffs som kan byta ut sockerbitskontakterna och klippa kablarna hos nå bilradiohandlare vi har ju nårdik här i stan Länk dom tar 500kr hittar ingen billigare då har dom bilen över en dag. Jag mena den 735an jag köpte från tyskland förut var ju bmws orginal kabel till sin bavaria då kunde man endast köpa en iso hos nårdik å plugga in. Men sockerbitskontakt är så fuult. Och vet ni han kunde inte ens skruva isär från sockerbitskontakten heller han har klippt kablarna ändå
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.