AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.812

Kolla hit alla E46 experter, hjälp Under service fronten !

be
6
bergquist
328i -99
Hejsan..

Tänkte ställa en snabb liten fråga.

Skall palla upp min bil (328 E46 sedan -98) under torsdag och fredag för att byta lite saker så som,

Länkarmar, Bromsar (skivor och belägg) runt om, alla filterna samt Tändstift.

är det något mer man skall byta medans man redan har bilen uppe och har tid för det ??

snälla uppskattar ett snabbt svar,

samt vilken olja skall jag köpa. läst många forum men glömde av vilket det var som rekomenderade något från Gtx serien,
för Castrol SLX 01 är inte att tänka på då det kostar över 1100 kr sammanlagt

Ha det bäst

(stolt ägare)

St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

bergquist:
Angående Castrol SLX 01 så köper du från fel butik om det går på 1100 kr.
Kika in på Länk eller sök här på forumet efter Mapodo så hittar du lite läsning.

//Stenback
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
När du ändå håller på så byt vxl-låds oljan och slutväxel oljan också. När byttes kylarvätskan och bromsvätskan sist? Kanse byta det också?

När du ändå pillar med framvagnen så passa på att byta bussningarna där om du nu kommer i kontakt med några under arbetets gång. Kolla fjädrarnas kondition, det händer att de går av och behöver bytas.

Kanske borsta rent oken och lacka om dem med hammarlack, när du ändå ska ha av dem. Ger en clean look med fräscha ok.

En haynes rep. handbok kostar ca 220 kr på biltema, där tar dem upp olika servicar. Det du ger dig in på nu kallas på BMW språk en inspektion 2 (kanske du visste). Hur som helst är det den mest omfattande servicen du kan göra och kompletteringar till den finns i haynes boken.

Lycka till!

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Har kört med shell helix olja runt nu i 4 år o funkar hur bra som helst...kostar runt 500:- för 4 liter

BMW M-POWER
be
6
bergquist
328i -99
tackar så mycket för de snabba svaren.

angående oljan Stenback så har jag kollat in den hemsidan och funderar på att köpa ett parti där ifrån.
dock har jag inte tid för det just nu då jag skall göra allt under denna veckan.

MD. Är mycket medveten vad jag ger mig in på. Bilen är import och haft "henne" i ca ett halv år nu och är jätte nöjd. Bara det att jag inte litar på vad som görs på verkstäder, speciellt inte de i utlandet.
Därför får det bli en omfattande "service" på den.

tackar så hemskt mycket för de tips du gav mig och skall genast kolla in vad allt kostar. spelar iofs ingen roll då jag ändå tänkt lägga pengar på bilen denna månaden..

uppskattar mer svar om det finns några där ute.

(stolt ägare)
tr
131
trexen
320d E-91 2009
En Eftersläntande fråga!

Vad ska det vara för slags oljor?
vxl-låds olja, slut vxl olja

har en 323i-99 e46
trexen: Motorolja SKA vara castrol SLX och växellådsolja och olja i bakaxel behöver du aldrig byta eftersom det är livstidsoljor, man kan dock byta dom när bilen gått typ 30 tusen mil eller något.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.