|
|
|
|---|---|
|
325:an bara dog idag, och när man försöker starta igen går motorn runt, som om det inte fanns nån kompression i den, någon som råkat ut för nåt liknande, eller vet vad det kan bero på? BMW CS #5206 | |
| Skulle tyvärr tro att du har kört av kamremmen... beklagar... | |
TobbeBMW |
Tvärdog den bara o tappade allt vad kompression heter så är det nog tyvärr så att kamkedjan/Remmen gått av = Motorhaveri. |
|
Det är väl kamkedja på den har jag för mig, men borde inte motorn sitta fast då, om ventilerna tar i kolvarna. BMW CS #5206 |
|
|
Jag har upplevt nåt liknande med min 520 några ggr, när man startat den och stängt av efter en kort stund och sedan låtit den stå över natten, så går motorn runt som om det inte fanns nån komp i den, men efter en stund börjar det bli motstånd och motorn är sur som skam. BMW CS #5206 |
|
|
Joakim från Gbg:s bilservice var hemma och tittade på den, inte ens han visste vad det var, det blir att lyfta ventilkåpan och titta hur det ser ut. BMW CS #5206 |
|
|
Jag har nu lyft av ventilkåpan, och kedjan är av, nån som vet om det räcker att byta toppen, eller är kolvarna också paj. BMW CS #5206 |
|
|
Har du ruskig tur kan du klarat dig med blotta förskräckelsen, alltså en knäckt ventil eller fler. Lyft toppen och titta. Är det inte värre än så går det att renovera. Skulle inte tro att kolvarna är skrot. Som sagt, lyft toppen och "obducera" minsta detalj. Lycka till och hoppas det löser sig!! MVH/ Rickard. |
|
|
Om det hände när du körde så är nog risken stor att någon kolv är obrukbar, stod du still på tomgång så är skadorna lättare men toppen måste ju ändå av och då får du se omfattningen. Mvh |
|
| Att motorn går runt är ett bra tecken = ingen kolv har fastnat i loppen. | |
|
Tack föt tipsen, jag får lyfta toppen och kolla. BMW CS #5206 |
|
|
ja har bytt motor nu hahaha...kedjan hoppa :S Bmw hell yeah! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.