AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.603

Översättning och byte av språk, e34

får upp följande meddelande på skärmen när jag startar min 525i -90 e34, "Kuhlwasserstand" och "Betriebsanleit". Innan har jag haft engelska men verkar ha blivit tyska helt plötsligt, kan nån säga vad dom betyder? antar att det första betyder kylarvatten?
kan nån också hjälpa mig at byta tillbaka till engelska?

tacksam för snabba svar
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
läs om hur man byter språk här: Länk

___
Bilbloggen: Länk
sl
137
slhap
530Da Touring -02
kühlwasserstand precis som du säger, kylarvatten, nivån för att vara mer specifik. betriebsanleit. betyder att du bör kika i instruktionsboken för ytterligare info och åtgärder, kolla nivån, fyll på om det krävs. om de redan finns vatten kan det va dags att byta givarn..

my shit always works sometimes!
bi-em-dabbeljoo
har redan provat tipsen från sidan men det funkar inte ändå. saken är en att min morbror hjälpte mig med en sak för ett tag sen och då provade han lite att byta språk och det gick för han emn kommer inte ihåg hur han gjorde.
slhap//

tack för hjälpen men min bil är importbil och finns bara tysk bok och tyska är inte min grej. men "betriebsanleit." har alltså också med kylet att göra då?

vad kan det vara förrutom givaren?
JP
156
JPB
728iA - 99
Förkortning för "Betriebsanleitung" dvs. instruktionsbok
ok tackar! :)
visste inte det
sl
137
slhap
530Da Touring -02
ja skrev ju de.. kanske blev lite otydlig formulering..

my shit always works sometimes!
bi-em-dabbeljoo
ts
107
tsotred
540iA-96
För att byta språk, håll den högra knappen (check-kontrollen) inne innan tändningen sätts på. Sedan är det bara att sätta på radioläget och vänta (och hela tiden hålla knappen inne) tills det första språket
dyker upp (am-eng). Det tar ungefär 10 sekunder. Släpp då knappen och stäng av tändningen. Nästa gång du sätter på tändningen så har du engelska som språk.
tsotred//

när jag gör så så kommer det bara upp massa nummer på skärmen och efter ett ag så går bilen igenom alla mätare och lysen på instrumentbrädan
Då har du vridit nyckeln för långt.. radioläge då skall bara trippmätaren lysa prova igen
lycka till
tack kom på att det var så sen, har fixat det nu. tack för hjälpen allihop!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.