AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
772

Har bensinpumpen på min 540 lagt av?

Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Hejsan!

Var ute och körde för ett par dagar sen då bilen bara lägger av,,, ungefär som att få soppatorsk. Jag tror att det är soppapumpen men är itne helt säker. Ska den höras tydligt när man drar igång tändningen? Som det är nu så är det tvärtyst iallafall.

Nån som har en skiss på vilka av ledarna i strömpluggen till pumpen som matar ström? Tänkte man kunde mäta där så man kunde se om det är reläet som laggt av också.

MVH Rickard
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
Säkert pumpen som är kass.. ta ur den och lägg ström direkt på motorn så ser du om de är liv i den.

BMW CS #5139
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Om du drar tändingen till startläget så startmotorn drar till lite bara
sen behåller du tändningen på, så skall pumpen gå iallfall några sekunder.
den hörs om du lyssnar - hörs den inte, kolla säkring, sen relä, sen pump.
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Tack för svaren, ska kolla upp så fort som möjligt. Måste man köpa eventuell pump på bmw? hittar ingen på mekonomens hemsida iallafall.

MVH Rickard
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
nja till v8 är det svårt att hitta hos någon annan. Ring till bosch service och diselmekaniker. Dom kan få fram en sådan!
Jag fick till slut köpa på bmw minns jag.

MvH Bmw 4-ever
om man vill laga de så billigt så möljligt så kan man ta ur pumpen och sätta ström på den så den går baklänges ,. oftast kommer den mesta skiten ur ,.
gjorde så på en annan bmw jag hade och den pumpen gick 600mil tills jag sålde den
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Okej, hur går man tillväga för att "sätta ström" på den? syns det tydligt? Har aldrig demonterat en pump förut. Nån som vet var man kan hitta reläet någonstans?

MVH Rickard
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Problemet löst, tog ur den gamla pumpen o testade den, den gick igång men jag satte i en ny istället. Vill inte ha en pump som kan lägga av när som helst. Ny pump gick på 2700:-

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.