AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.212

Lmm Fixa eller köpa ny ?

Nu äntligen skulle man ta ut BMWlinan ut på promenad men denna Lmm står i vägen dvs tummgången är dåligt och bilen dör .
Har plockat bort lmm och ser att 1 tråd är sönder är det nåt man löder dit eller köper man ny? Har ställt frågan till el&diesel i dag men fick inte svar under dagen tänkte jag provar kanske nån varit med om liknande och i fall man ska köpa ntt vad kostar det?

tack

1 gång BMW alltid BMW
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Nu är man inte så inne på M5'or men har du inte två LMM på dom, mät upp den andra och sätt dit en motsvarande tråd som du köper från ELFA, om jag inte minns fel så värms tråden upp så det måste väl vara kanthaltråd(med reservation för stavningen:-)).

Mvh
PG
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Nu vet jag inte hur m5:an lmm ser ut men är den lika som till m3:an så är det absolut inget man löder dit, bara att köpa ny... En ny till m3 e36 kostar ca 4500:- men jag hittade en begggad på skroten för en tusing :)

Mvh Jens
BMW CS # 5080
E34 har endast en LMM, det är E39 och E60 som har två st LMM.
bayerischemotor tack, det är 1 LMM jag glömde skriva men det stod under
ÄGER FÖLJANDE BMW M5 93 3.8

Nej man vill fixa själv går snabare och själv har man lite löd vana så funkar det i väntan på svar från el&diesel är det bara bra. Betala kanske 5:- istället för 1000:- (beg) eller 5000:- (ny) vet att det går att reparera eftersom el&diesel gör det har man gått el-proggramet så kanske har man lite chans själv.
Annars det kostar att ligga på top men inget man ångrar.
Har inte kört bilen senaste 3 år stod stackare i garaget servart varje år i väntan på att soc. bidraget ska höjas :))) (inte riktigt)

En gång BMW alltid BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.