|
|
|
|---|---|
Richie L |
Tänkte köpa nya dämpare och har sett på www.micro.se att det finns billiga dämpare där. Erfarenheter någon? Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! BMWCS #04797 |
Sagitt.f |
BMW använder väl Sachs som orginal dämpare,rätta mig nån om jag har fel. Motornord säljer dom till bra priser,kolla in på deras sida dom har även Bilstein Länk Köpte monroe sensatrac till min förra bil,fick bytta 3 av 4 dämpare under ett år.Ok jag kanske hade otur men jag personligen köper ju inte såna dämpare någe mer |
matwip |
Sachs är duktiga tillverkare av stötdämpare, så vitt jag vet. Finns nog faktiskt även att beställa på Mekonomen butikerna runt om i Stockholms området, om det är aktuellt. Kolla vilka som är billigast(sachs dämparna) Mvh matwip |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hade Monroe Sensetrac på min Volvo 740 där var de väldigt bra inga problem alls men det är ju två års garanti eller nåt sånt.Flera av mina kollegor kör med dom och ingen har haft problem med dem, men som vanligt är det ju alltid nån som råkar illa ut. Jag var väldigt nöjd med dom, drog ofta tunga släp funkade kanon. MVH Hasso |
Richie L |
Micro säljer en väldigt billig dämpare som heter Eurodamper. Någon som har erfarenheter av dem? Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! BMWCS #04797 |
rsarits |
Kolla vad dämparna kostar på BMW, det gjorde jag till min E28, det var inte dyrt jmf med mekonomen i alla fall, de hadde samma pris, nu köpte jag på mekonomen i alla fall för BMW Uppsala hadde inga hemma och det var bråttom Micke |
Richie L |
Så här ligger det till Bmw 1300:- Mekonomen 1000:- Micro 600:- Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! BMWCS #04797 |
|
Eurodamper skulle inte jag alls rekomendera av egen erfarenhet, satte i det fram min gammla e34:a. Dom höll i ca 2000 mil, sen var det helkört. Dom var totalslut bägge två. Satte sedan i Monroe Sensatrec. Blev inte bra det heller tyckte jag, dom kändes väldigt mjuka men var mycket bra kvalite o komfort. Sen provade jag Sachs med M-tecnic till 325:an och nya fjädrar bmw orginal med m-tecnic, blev hyfsat, otrolig komfort men lite väl mjuk. På Bmw i Karlstad sa dom till mig att det var Sachs, Boge, eller Bilstein som sitter orginal. Kommer nog att prova Bilstein nästa gång, dom är lite dyrare men skall vara en suverän dämpare. mvh Andy |
|
|
Nån som vet nåt om Gabriel? Har fått följande erbjudande efter förfrågan hos Bilhuset Bergeforsen AB(gäller framdämpare): Gabriel 3-års Garanti Olja MD 312-44920 635 kr/st Gas MD 312-G44920 700 kr/st Är de bra dämpare? Är det ett bra pris? Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag undrar om det inte stod Boge på mina (M-chassie). Gabriel har jag använt både deras Hi-jackers och gas funkade helt OK. ( inte på BMW). MVH Hasso |
Richie L |
Hmmm .... eurodamper verkar inte så lockande längre. Hur i helsike ska man få allt att gå ihop till sommaren som man vill göra med kärran. *suck* Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! BMWCS #04797 |
| Jag har Gabriel Gas på min E34 och är mycket nöjd sedan bytet, ca. 2000 mil. | |
| Micro är skit, tro mig...samma skit som biltema. | |
|
Gabriel sitter väl orginal på många bilmärken. |
|
|
Såg en reklamaffisch om Gabriel stötdämpare för nåt år sen... rolig var den iaf... stod "Sätt på Gabriel istället" :) Sen om dom är bra eller inte vettefan.. |
|
|
Var ute hos Per Larsson Bil & Motorteknik i Huddinge igår (en kille som f.ö. ger ett MYCKET seriöst intryck). Han rekommenderade Sachs oljedämpare före Gabriel gasdämpare. Priset var likvärdigt (knappt 700:-/st) + ca 900:- för jobbet (fram). Beställde tid direkt! Passar också på att byta silentblocken bak (1850:- för bussningar + jobb). Hoppas få en "ny" bil om ca 2 veckor... Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
Richie L |
Vilka säljer sahs-dämpare då? Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! BMWCS #04797 |
Richie L |
Mena ju sachs! Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! BMWCS #04797 |
|
Richie L: www.motornord.se säljer Sachs. Finns säkert flera. Såg förresten att Micro just nu har extrapriser på Gabriel standard + gas (utgående sortiment). Tror dock inte det fanns till din modell tyvärr... Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
Richie L |
Pewe Jo jag såg att micro säljer gabriel men dem hade inte till 540 :( Ska beställa en sänksats från motornord snart så då blir det väl dämpare därifrån också. Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! BMWCS #04797 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.