|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis införskaffat en 525 från 1995. Är mycket nöjd med bilen. Dock så fungerar inte elfönsterhissarna fram i bilen. Har manuell variant till bakrutorna. Har listat mig till att funktionen kontrolleras av en modul under baksätet antingen GM eller RM. Har varit där och tittat o pillat lite. Alla säkringar är hela och det klickar till där när man trycker på elhissknapparna. Klickar även till i motorerna i båda dörrarna vi knapptryckning. Verkar ju som att det går fram kräm till motorerna men ändå rör sig inte rutorna. Har båda motorerna börjat kärva? Takluckan fungerar korrekt. Även centrallås. Någon som kan ge lite tips? MVH/Per | |
|
Hade likadant på min i höstas o lite hjälp i form av fet gjorde susen men var tvungen att hjälpa till med hand först. Det kan oxå vara modulen eller klämskydd som strejkar o oppla bort strömen verkar hjälpa... /Peter |
|
| På min har det hjälpt med elektronikrengöringsprej i massor mellan springorna på knapparna. Rätt eller fel sätt vet jag inte men fungerar gjorde det. | |
|
Har löst sig nu. Var bara att trycka på knappen och samtidigt slå till på rutorna med knytnäven. Rutan hade klibbat fast sig i tätningslisten i ovankant. /Per |
|
| Vem har sagt att våld löser inga problem :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.