|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Jag har en 735:a 83:a som har stått väldigt länge... Den är i skapligt skick och rätt kul eftersom den varit ägd av Polar music . Tyvärr vill jävulskapet inte starta och detta plågar mig något :-) Innan den ställdes fungerade den, dock blev den svårare och svårare att få igång innan interneringen.... Nu tänder den på startgas men utan startgas hostar den bara till lite då och då. Så fort jag slutar spraya startgas så dör den. Soppapumpen levererar soppa. Det verkar som om spridarna inte får någon öppningspuls....? Finns det några standardfel som yttrar sig så här? En lite parentes: När den skulle köras upp på släpet för hemtranport för länge sedan ville den inte gå igång. En kille som hjälpte mig stack då ner näven och rotade nånstans bredvid motorn (där det absolut inte sitter något som kan ha med detta att göra) och vips så gick den igång. På en fråga vad han gjorde svarade han att han aldrig kommer att avslöja det... Roliga figurer det finns :-| Sedan dess har den aldrig gått mer än på startgas! Varför startar den inte?? Någon som har några ideér eller tips? Just DU kanske har haft samma problem! Jag är jättetacksam för alla uppslag jag kan få! MVH //Mats | |
|
Jadu, vanligast är nog att lmm (luftmassemätaren) kärvar. Det gör min efter varje vinter iaf. Brukar ge sig efter en rengöring och att man kör ett tag. En polarens m30b35 ville inte heller starta. Var hål på någon vacumslang vad jag kan minnas, och den startade direkt efter att man höll för hålet. Har dock ingen aning om vilken det kan vara. Kolla över alla slangar och se om det är någon som ser väldigt dålig ut. Hoppas du hittar felet. |
|
|
Vet ej om Ni löst problemet med E23:an, men jag hade exakt samma bekymmer! Löste det i eftermiddags. Kolla tråden här: Länk |
|
|
Vet ej om Ni löst problemet med E23:an, men jag hade exakt samma bekymmer! Löste det i eftermiddags. Kolla tråden här: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.