|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag skall ta loss backspegelns lackerade kåpa för att byta med den jag skall montera om ett par dagar (så att man slipper åka med blå kåpa till svart bil :-) ) Jag har tidigare gjort detta till E36 och det smartaste (läs säkraste utan skador) sättet var att montera bort spegeln och sedan trycka bort kåpan från insidan. Hur fungerar det på E38? Jag har aut. avbländbar spegel så det är ju ett par extra moment om man måste ta bort spegelglaset, kan man undvika detta så gör jag gärna det! Mvh Marcus | |
|
Hej, Kåpan sitter bara med clips och även om det är väldigt enkelt att ta bort spegelglaset vill jag minnas att det inte behövs. Man kan se clipsen i bilden här: Länk För att ta bort spegelglaset för man t.e.x en glasspinne eller liknande i underkant på spegelglaset där det finns en pigg som vrider en låsring i plast. Mvh Björn |
|
|
Tack för svaret Björn! Jag satt faktiskt och tittade på den bilden igår och såg att det var clips, dock har jag för mig att det var samma sak på E36'an och att dessa clips sitter så in i bomben (så pass att man förstör kåpan om man försöker bända loss den från utsidan). Jag får väl försöka ta tag i kåpan med naglarna och rycka lite. Funkar inte det så monterar jag ned skräpet! /M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.