|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har varit på gång att köpa en e34 530iAT -94 som säljaren vill ha 50 000 för. Nu har jag fått erbjudande om en e39 528iT -97 för 60 000. Båda har gått lika många mil och importerade samma år 2002. Fördelar e34 540: ++ MOTORN :) + Dragkork + Lastnät - Aircond, ej automatisk temp - Rost som spruckit igenom dörrkanter. Se detta tråd för mer info: Länk - Automat, pga högrisk för haveri(?) och dyr efterkostnad +/- Skinn Fördelar e39 528: + BMW verkstad stämplar i s-boken ända från tyskland t o m idag. + Manuell + ACC, automatisk + PDC + Stora ljudpaketet +/- Året runt däck +/- Velour -- Ingen dragkrok -- Lastnät Annars har båda två farthållare, sollucka, insynsskydd, shadow line. Tycker jag behöver dragkrok ifall jag skall dra något (blir kanske 2-3 ggr om året) och lastnät för vovven. Dragkrok går nog eftermontera på e39 men går det eftermonter lastnät? Eller hur skall man annars göra? Vad tycker ni, vilken bil är ett bättre köp? | |
|
E39 inget snack, om automatlådefrågan löser sig är det ett svårare val, då kan även tycke och smak komma med, medan i nuläget är det svårt att nyktert välja 540iAT E34/GK00255 över 528: an. Nät går att eftermontera, köps med fördel beggat, med tanke på BMWs pris... Länk Vill du ha en 540iT välj hellre en 6vxl E34, dom är billigast i drift av alla 400Nm+ Touringbilar från BMW, tyvärr tillverkade i endast 499 exemplar = rätt svårt att få tag i en vettig. Mvh Stephan |
|
| 528:an!!! | |
|
Håller med. E34 har många goda sidor men E39 är en bättre bil på nästintill alla mätbara punkter. // Erik |
|
|
Jag hade utan tvekan valt E39an. BMW CS #5139 |
|
|
E39:a!!!! Drag o nät går ju att montera. /Peter |
|
|
Efter en snabb koll på blocket så hittade jag 5-6 st manuella e34 540 touring skicket på dessa är ju dock okänt för mig, annars så verkar ju e39:an vettigast i ovannämda exempel. Mvh Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.