|
|
|
|---|---|
|
Med justerbar tändning och bränsleinsprut. Bra Ic. Nån som vet hur mycket man kan ladda ? Sen om man sätter i en kopparpackning och lägger ringar i blocket ? Vad vill jag ha för komp på gatan ? 8.0 hade jag väl funderat på, men jag vet inte vad som är vettigt. Hur mycket kan man ladda då ? Obs. Jag vill inte veta hur mycket man kan ladda som absolut mest, utan vad som ger mest effekt. Går ju alltid att tända 15 grader senare, men det ger ju ingen effekt även om man skulle ha 2 bar laddtryck. | |
|
Konstiga funderingar.Mest laddtryck ger mest effekt,punkt.Det går att mappa sig förbi spikningar.Skulle vara rätt meningslöst att sätta upp en motor för 2-3 bar laddtryck om den ger mest effekt vid 1,5 bar. Länk |
|
|
Det var ungefär samma fenomen jag försökte beskriva i min "obs"-rad sist i inlägget. Givetvis ger det inte så mycket pulver att ha förbränning i grenröret eller liknande. Frågan är vilket laddtryck som är vettigt. MEN, jag hörde för nåt år sedan att kolvarna skulle tåla max 1,2 bar. Det är egentligen det jag hänger upp mig på. |
|
|
Det är rent skitsnack.2 bar är inga problem,men spikar det så går det sönder.Det har ju ingen betydelse om man har smidda värstingprylar om det tokspikar. Länk |
|
|
Tack ! Då är det nog någon som har lyckats spika hål på kolvarna vid just 1,2 bar och sen bestämt sig för att de inte tåler mer... |
|
|
Ja,det är mkt möjligt.Jag laddade som mest 2,2 bar och körde då även 100 hk lustgas utan att trycka sönder några av de utmärkta gjutna Mahle kolvarna.Har hört att KS kolvarna som sitter i vissa M20 2,5 ska vara lite svagare,men 1,5 bar ska vara lugnt även på dom. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.