|
|
|
|---|---|
| Min orginal btr läcker som ett såll, så jag hade tänkt att handla mig en ny. Tänkte då köpa mig en ställbar eftermarknadstjohej eftersom det finns endel trimplaner... Kommer dock köra bilen i orginalutförande ett tag, så jag tänkte bara kolla så jag inte kastar pengarna i sjön och köper fel btr. Det står ju 3.0 kg på orginal btr:en, så jag anar att detta är grundtrycket? Men den stora frågan är om den är linjär eller inte? Och isf vilket förhållande tjötar vi om? | |
| Orginal är linjär ja. Ska du köra med orginalsprut och turbo ska du satsa på en progressiv och då 1.2:1 eller 1.4:1.. | |
| Turbo kommer nästa år, så hur löser man det? Går det att köra på en progressiv utan turbo? Hur jobbar en sån på sug ist för tryck? | |
| Jag har testat en gång på skoj med en 1.4:1 utan att trimma nåt mer.. Den drar bara en massa soppa uten att gå bättre.. snarare sämre. Om motorn inte är trimmad, så kör original den är gjord för det. | |
| Snackade med misab i Göteborg som säljer malpassi. Han sa att det funkade med en progressiv 1:1,2 (körde själv med en sådan på sin sugmotor.) Hoppas nu bara deras 394 passar rakt på fuelrailen. | |
| Annars sätter du den bara på slangen efter din original. Det funkar utmärkt. | |
| Den läcker som ett såll som jag tidigare sa :P Inte kul med brand. | |
| Ooops.. sry... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.