|
|
|
|---|---|
|
På bilar som inte har skidsäck undrar jag om det är möjligt att ta upp ett hål i ryggstödet bakom armstödet? Är det någon som har gjort det? Jag behöver inte själva säcken, det räcker med hålet för att få in skidorna igenom. Man kan alltid linda runt handukar, filtar eller dylikt för att skydda inredningen och passagerarna. Är det någon som vet om det är möjligt på årsmodeller 1998 - 2001? Undrar Lars... | |
|
Har inte själv tagit upp skisack hålet, men... Är inte plåten som sitter över skisackhålet bara punktsvetsad i ett fåtal punkter (4 om jag minns rätt)? Har för mig att det såg så ut när jag hade loss baksätet och kikade. Tror att de som t.ex monterar en subbas bakom hålet bara enkelt knackar av punktsvetsarna med en hammare&mejsel? Mvh. /Kjell |
|
|
Jag tog upp skisackhålet idag. Man skruvar ut de fyra plastskruvarna och tar bort pappen i bagageutrymmet. Sedan lägger man sig i kofferten och slår bort ca 15 pyttesmå punksvetsar. Jag tänker skruva ihop tre plywoodbitar och bygga en liten hundkoja i bagageutrymmet och låta jycken ha skisackhålet som öppning till hundkojan. Jag ska bara hitta en gummilist att sätt runt plåtkanten så hunden inte rispar sig. /N |
|
|
Tack! Det låter ju inte så svårt. Jag skall ta itu med det senare. Lars... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.