|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, tänkte konvertera min m20b25 som sitter i min e34. Det jag har är turbo(garret modell halvstor), wastegate(hks 40mm), dumpventil,intercooler(helt i alu(kl-racing) helt nytt grenrör ska byggas snart. blir 3" hela vägen. Mitt mål med denna motorkombilnation är 250-300hästar. Nu till frågorna, Vad ska jag använda mig av för spridare samt sprut(chip?) Jag har läst att bottendelen ska klara av upp till 400häst ungefär original, men måste jag kompsänka toppen? porta? Vad ska jag använda för luftmängdmätare? eller hur ska jag göra med den om det inte går att ta från någon annan bmw? Tändningen, hur göra med den? har inte läst någon om tändningen när folk ha mekat i turbo... Det var allt för denna gång, hoppas någon orkar svara, skulle blir bra mycket enklare om jag får lite hjälp av ni som kan... :) Tack på förhand, Mvh/Markus | |
alex_328 |
Jag har läst att bottendelen ska klara av upp till 400häst ungefär original, men måste jag kompsänka toppen? porta? ja det bör du för beta restultat ! o effekt tändingen ska inte justeras vad jag vet kolla på limmet.se efter fler tips hur han har gjort |
| hur ska man göra med sprutet då, bara byta lmm och större spridare?? | |
|
större spridare och tex 535 imm med din orginala elektronik från 325 du behöver inte göra något åt tändning om du laddar 0,6 + - |
|
|
om du ska komp sänka den kan du ju svarva kolvarna en bit ,, finns på ppf"S sida om du de ska se ut på en polares m20b25 svarva vi av 1,2mm och lämnade en kant på 10mm |
|
|
Okej, tips på spridare någon när vi lix är igång nu? :D Låter bra med tändningen, ska jag använda mig av progressiv btr? Mvh/Markus |
|
|
hehe =) 535ans spridare tror jag ligger på 192cc@3bar och dom lär ju bottna ganska fort , tror vi körde max 0,5 i ladd med dom på m20b25. jag skulle kört på ljus blåa R spridarna dom flödar 391cc@3,8bar kör de i min m42 is nu men inte fått den till o gå ordentligt än |
|
| vi kör utan btr | |
| råger, tack för hjälpen ! :) | |
| =) | |
| ska jag ha hög eller låg ohm på spridarna ? :) | |
|
dom flesta har hög ohm , vad tänkte du andvända för spridare,sprut? |
|
| hmm, bosch, org sprut med 535lmm.... | |
| okej | |
|
tjenare igen, det blev m5-spridare på 380cc@3bar(?) nu till min fråga, om jag ska ladda uppemot ett kilo, vad måste jag göra åt tändning/sprut då? Hur mycket pallar original koppling? Mvh/Markus |
|
|
ska följa denna tråden, håller själv på med att snik konvertera min 520. ska till att börja med köra med en saab 9000turbo. och intercooler. och 3" avgasystem med catcoo racekat. 735 lmm med 520 elektroniken. 735 spridare. ställbar btr. tänkte börja med 0,5bars laddtryck. detta är helgens arbete. bilder på djävulskapet kommer. i en ny tråd skapad av mej=) |
|
|
tror inte koppling håller länge på 1bar |
|
|
du lär byta tändkomonenter om du laddar 1kg (ca340hk på originalmotor). och sänka kompet och/eller oringa. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.