|
|
|
|---|---|
|
Det sitter små "stänkskydd" framför bakhjulen på M-Coupé. Dessa är slitna på min och jag tänkte byta på både vänster och höger sida, men jag kan inte hitta några artikelnummer på dem när jag letar på ETK:n. Nån som vet vad jag menar och kan ge mig artikelnumren i så fall? BMW i Östersund kan inte heller hitta numren... Det verkar i alla fall vara förbrukningsartiklar, har bytt en sådan på brorsans E46, har för mig att den kostade ca 50 kr. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" | |
|
Humm... Jag tror inte jag har några sådan på bilen. Skall kolla i kväll när jag kommer hem till "henne". Eftermarknad, kanske? / Fredrik |
|
|
Näpp, inte eftermarknad, har sett de där på andra M-Coupéer, både trasiga och hela... Det är en ganska liten "grej" som hänger ner, kanske 2 cm på höjden och 5 cm på bredden. På min så är båda "hackiga" i nederkanten pga stensprut. Det sitter liknande grejer framför framhjulen, under frontspoilern, fästade i innerskärmen tror jag. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Jo Sörpan, du har rätt, även jag har sådana. Sitter ca 15cm framför slutet på hjulbrunnen. Artikelnummer kan jag tyvärr inte hjälpa till med. / Fredrik |
|
|
Jag tror jag vet vad ni menar, ett stänkskydd som sitter på "skärmbreddningen" framför bakdäcken, täcker nästan hela plåten mellan dörren och skärmkanten (ca 30cm höga och 20cm breda och avsmalnande upptill). Om det är dem du menar så har jag tillverkat några sånna i olika färger, monterade på magnetmatta och sålt här på forumet. Jag har nu sålt min M coupe men har en uppsättning svarta och en vita kvar. Jag säljer dem för 440kr/paret inkl frakt. Eller så finns de att beställa i USA för ca 500kr + frakt, mig veterligen går de inte att köpa i Sverige. Ingen av de jag sålt till har varit missnöjda. Skicka ett mail om ni är intresserade. bmw.zmpower@spray.se |
|
|
Sörpan: Det är nummer 15 här Länk som du söker tror jag? /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
z3mpower: Nja, jag tror du har missförstått mig. Masten: Inte helt omöjligt, det ser ut att vara den som jag sökt länge. Men den var inte lätt att hitta när inte ens BMW i Östersund kunde hitta den åt mig... Tack Masten! "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.