|
|
|
|---|---|
| När jag rullade in under bilen förra veckan såg jag 2 st rör/ledningar under bilen på högra sidan som gick ut från höger hjulhus och bak till bakaxeln där dem försvinner upp mot golvet, vad är detta för rör? Dem var sönderrostade, och bromsarna fungerar så det är inga bromsrör, dock funderar jag på om det kan vara till nivåreglering eller något liknande? | |
|
Tankretur? |
|
| det ena av dem 2 rören var helt sönderrostade, har haft igång bilen bra många gånger sen köpet utan att det luktar bensin så det känns inte som att det borde vara tankretur men jag kanske har fel!? | |
|
Menar du inte vänster sida = förarsidan? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| nej höger, passargerarsidan! Bromsrören och sopparören går väl på vänster sida vad jag kan förstå men dessa 2 går på höger sida. | |
Paap Reeder |
... tankretur kan det inte vara eftersom isf skulle pumpen tömma tanken då bränslet ju hela tiden "roterar runt" med 3 bars tryck upp till br.trycksregulatorn. Efter den är det bara atm.f.tryck. Skulle returen vara trasig kommer br att rinna ut. Skam att säga så vet jag inte heller vad det är för rör. Kan det vara br.rören till Webaston? MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.