|
|
|
|---|---|
| hej jag bytte koplingen på min m3 e36 och sen vi plokade i hop det men när jag gasar och släpper på gasen så vibrer det i hella bakdelen kan det va kardanen som sitter inte rätt eller vad kan det va. | |
| Min 325:a vibrerade precis sådär. Problemet var att de hade kommit olja på lamellerna. Efter ett tag så försvann det. De var en packbox som läckte. | |
|
"Delade" ni på kardanen? Har för mig att om man gör det måste man sätta ihop den i exakt samma position som den var innan (allså kardan "halvorna") då den är balanserad... |
|
| nej vi delade inte på kardanen men den sidan av kardanen som sitter i på diffen när vidrog bort kardanen så ramlade ut några kuler från kardanen men vi satte dit det igen men kaske kulagern som sitter i kardanen som hr pajat | |
| Där ska inte sitta några kulor vad jag har för mig. Men hoppas verkligen inte du delade kardanen i splinesen på mitten. Då måste du ta av hela kardanen o lämna den på balansering. De är inte så att ni klantat er vid stödlagret på mitten. De är justerbart. De kanske sitter snett eller för långt fram eller tillbaka. När ni spänner åt dom två skruvarna till stödlagret ska gummit vara avlastat. Lite jobbigt att komma åt nu när avgassystemet är på plats och värmeskydden. Kommer inte riktigt ihåg om man kan ta av dom med avgassystemet på plats. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.