|
|
|
|---|---|
| När jag lyfte på krom listen längst upp på höger dörren idag fick jag se att de hade börjat krypa rost precis innanför listen på ett par ställen ..min bil är registrerad 2000-06-21 då borde de väl gå på rostskydds garantin | |
|
6 år mot perforation är det som gäller, men åk in o få det kollat på en gång! har du tur får du det på garantin. Det verkar mest bero på vem som besiktigar skadan serru.. |
|
|
Som sagt,åk omedelbums in till en BMW återförsäljare och få skadan kontrollerad,före 6år brukar det gå bra,men efter 6år från inreg. så är det mest troligt "kört"...Så åk in direkt i morgon dag.. Mvh Janne. |
|
| Precis, åk imorgon! BMW lämnar ingen som helst pardon... Det blir tvärstopp på tisdag, kanske t.o.m imorgon om det vill sig riktigt illa då det är den 22. :( Åk till rätt verkstad med väl insmort munläder... | |
| *host* Juni var visst sista svängen för dig ser jag nu... | |
|
Oavsett vad garantin gäller så skall man alltid rapportera fel till återförsäljare/Generalagent så snart som möjligt. Jag hade problem med rost på min Honda och rapporterade direkt, det gjorde att även fast garantin enbart gällde "genomrostning" så "bedömde" GA det som trolig att det skulle rosta hål innan garantin var slut och de böt bakluckan på goodwill. De ville väll inte ha en 2år gammal bil med rostskador på vägarna antar jag. Så anmäl snarast skadan och var noggrann med att poängtera att du är bilentusiast och att du rör dig mycket i märkeskretsen. //amullo --- |
|
|
Ok får ta och åka till bmw så fort som möjligt ..har 3 mil till närmsta bmw handel bara plus att jag jobbar 7-17 men jag får klämma in de |
|
|
Har vart inne på bmw nu och dom skulle fixa en omlack på dörren kostnadsfritt |
|
|
Grattis! Bra taget av generalagenten tycker jag. //amullo --- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.