AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.224

Norrlands största Bmw träff 10-11 Juni

Tr
175
Tracker
BMW 528ia Touring
BMW M3 E30 -87
Då var det dax för Norrträffen
Den 10 och 11 Juni i Vindeln som ligger ca 5,5 mil från Umeå.
Incheckning kl 07:00 Hotell Forsen Vindeln
Det kommer att bli konvoj-körning, utställning, kon-banen körning. Mat och god samvaro med bmw folk.
Fullständigt program finns här Länk
Det kommer även flera företag som visar upp sig.
Det finns både hotell och stugor till bara priser.
Vilka kommer? Vågar du missa detta?
//Fredde

BMWCS Nord #4699 Umeå
Länk
Länk
Tr
175
Tracker
BMW 528ia Touring
BMW M3 E30 -87
Vi är ett gäng som kommer att grilla på Fredags kvällen på campingen, alla är välkomna att snacka lite av allt möjligt och njuta av sommaren.
Sedan kommer det att finnas möjlighet att köra enbart Söndag men då krävs föranmälan senast den 9 juni på telefon 070-3394766.
Hoppas alla norrlands bmw vänner passar på att komma på träffen och ha trevligt.
//Fredde

BMWCS Nord #4699 Umeå
Länk
Länk
Jag tycker du gör ett kanonjobb Fredde, hoppas nu det kommer folk på träffen. Bara synd att man är utan Bmw just nu och har grymt mycket att göra. :(
jag tror nog att jag stannar hemma på fredagen, även om jag är ledig hela fredagen.. men man måste ju ha en någorlunda fin bil på träffen :) blir polering för mig hela dagen... annars hade jag nog kommit

förresten Fredde... kommer M3an att gå till helgen eller?

Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Jag & brorsan kommer. 2002-69 + 1600Touring.
Tr
175
Tracker
BMW 528ia Touring
BMW M3 E30 -87
50/50 chans på m3. Lyfter i motor i morgon.....går allt bra=4 cyl annars v8...
Fredde

BMWCS Nord #4699 Umeå
Länk
Länk
man får hoppas du köra med 4an då... dom är ju så underbart snygga M3 E30 ;)

Tr
175
Tracker
BMW 528ia Touring
BMW M3 E30 -87
Har just gjort klar tipsrundan och kan säga att den blir lurig och lärorik. 10 frågor med stor spridning från nytt till gammalt.
I övrigt är det mesta klart. Konbanorna vi skall köra är två mindre banor, ena är serpentin/slalom bana med en långvändning (kuva) och den andra är tre små slalom sektioner med back vändning. Sedan kör vi RS-bana med viss modifieringar. På söndag finns det möjlighet till superstage och vanliga rs-banan, då gäller hjälm krav. Fotocells tidtagning på två banor och manuell på ena.
Det kommer även finnas möjlighet att rösta på den finaste bilen och den får pris vid middagen.
//Fredde

BMWCS Nord #4699 Umeå
Länk
Länk
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Tjena.
Jag antar att det var dig Tracker jag träffade vid OKQ8 i ersboda idag?
Trevligt att få en inbjudan till träffen var det iallafall, även om jag inte kan komma. Över huvud taget verkar Umeå vara ett trevligt ställe att äga en BMW på. Ersboda bilservice gav ju intrycket av att vara en gedigen BMW-verkstad också. Så det är synd att bilen bara kommer att gå i Östersund... Men vi får se. jag kanske kan dyka upp på någon fikaträff till hösten iallafall. =)
Tr
175
Tracker
BMW 528ia Touring
BMW M3 E30 -87
Rätt antagande ;-) Tyvärr Blir det nog inte m3 till norrträffen på grund av att jag har fått fel fördelar-arm (rotor)...Så är livet men man har kvar bilen i alla fall...
Hoppas vädret är med oss i helgen. Sedan hoppas att alla som är intresserade av bmw bilar passar på och komma till träffen. I träffavgiften ingår både fika och lunch.
Mvh Fredde

BMWCS Nord #4699 Umeå
Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.