|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet problem på bilen som jag börjat störa mig på ordentligt nu i dessa blöta dagar! Torkarna på bilen "hackar" sig fram i intervalläget, likadant om man trycker till spaken neråt en gång. Känns ju som det har något med spänningen till motorerna att göra eftersom det funkar hur bra som helst när man har torkarna på "normalt läge" samt "snabbt läge". Då och då händer det att allt funkar som det ska men det är mycket mycket sällan! Tacksam för svar! | |
E30 Beemah |
byt motor lr kolla så inget glapp finnes typ ,kablar,styrleder (torkararm) E30 Beemah |
|
Det är förmodligen ärgat på ena släpskenan inne i torkarmotorn, den som skall ge ström så att torkarna går tillbaka till viloläget. Bara att plocka isär motorn och lägga dit lite fett. Mvh /Janne |
|
|
Hur kan det hjälpa om det fungerar felfritt i de högre hastigheterna.. då får den ju bevisligen den stöm som behövs eller..? Har samma problem själv.... |
|
|
Det är två skenor. Skena 1 ger ström när torkarna är på med reglaget. Skena 2 ger alltid ström men istället är den skenan bruten vid viloläget så att torkarna går tillbaka och stannar när man bryter strömmen på skena 1 (dvs slår av torkarna). I intervalläge ges bara en kort impuls på skena 1 så att torkarmotorn går upp på skena 2 och torkarna går då ett varv, är det tänkt. Skena 2 blir av någon anledning lätt ärgad och då blir det precis som trådskaparen beskriver. Jag har iofs begränsad erfarenhet, har bara plockat isär något halvdussin motorer på E23, E28 och E30 pga detta fel :) Motorn kan vara nitad förresten, jag brukade borra ur nitarna och sätta i genomgående skruv och mutter istället. Mvh /Janne |
|
|
Hittade en bild på en öppnad torkarmotor. i huset till höger syns de bägge skenorna där den yttre är bruten. I "locket" till vänster finns det två infettade släpstift (dom syns knappast men ni får tro mig på mitt ord). Länk Beklagar kvaliten, men man kan i alla fall vara klar över att det hänt en del på digitalkamerafronten sedan 1999 då bilden är tagen. Mvh /Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.