|
|
|
|---|---|
|
Var precis iväg och tog en titt på E30 -91 318is och tänkte slänga ut lite frågor här. Skicket på karossen var väl åtminstone i brukskick, ingen rosthög men heller inte i toppskick. Motorn gick riktigt fint, blev glatt överraskad. Enda kruxet är dock att den går inte bra på tomgång vid uppstart men tog då även en till på slangarna till insuget, gummislangen som sitter efter luftmassemätaren hade vissa sprickor i sig och stod man och lyssnade lät det som att den drog lite tjuvluft där. Frågan är då är detta något som kan påverka tomgången vid kall motor? För efter provkörningen gick den finfint på tomgången. En framvagnsinställning lär också behövas göra då den drog lite smått åt vänster. Något som har ett prisförslag på vad detta kan kosta? Priset på denna bil slutade på 12 500:- nybesiktad och nyskattad. Låter detta som ett överpris eller i en relativt normalt prisspann för ett skaplig bruksbilsskick? Har ju hittat på vissa som kräver uppemot 40k för sina men då verkar de ju som sagt vara i toppskick eller bara övervärderade. Tack på förhand! | |
E30 Beemah |
nja det är la gnska bra.. min är fin som tysan har bara lagt ner 2500 i inköp sen lite delar så det slutade på 3600 inkl. besiktning he he U.A faktiskt. he he E30 Beemah |
|
Jag tycker det låter ok om bilen inte är allt för rostig och så. Det där med gummibälgen som sitter efter LMM brukar få torrsprickor och problemet med uppstart kan mycket väl bero på det. Nytt kostar inte mycket, bara byta. 318is från -91 har väl den rappare 16 ventilsmotorn jämför med en 88:a som har 8 ventilsmotorn? 16 ventilarna brukar kosta rätt så mycket mer och precis som du säger så vill säljarna ha en rejäl slant för sin 318is om den är i bra skick, mkt underhållande bil osv. Tror 12k kronor är en rimlig summa. |
|
|
Tycker priset verkar ok om man ser vad folk begär... gav 6500 för min men kommer sluta på ca 35 000kr efter all renovering :) Min gick också lite ojämt på tomgång och det slutade att jag bytte alla vacumslangar som sitter under insuget, gick som en klocka efter det. kostar inte mycket heller 3-5st a ca80kr tror jag det var. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.