|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att byta in mina dubbade 16"-däck mot ett par dubbfria 235/45*17 däck. Någon som prövat Falken Zaramec? Har inte sett däcket tidigare. Klart prisvärt med sina drygt 5500 kr för en uppsättning. Men är de bra kvalitet? Andra rekomendationer? Tack! //Tobias | |
| Skall man ha dubbfria vinterdäck skall man ha några av de bästa för att kunna konkurrera med dubbdäck. T ex nokia eller bridgestone, de andra spelar i en annan division. Gå ner i däckbredd så kan du säkert få ett sådant däck till ett liknande pris. | |
|
Svårigheten är att den M-fälgar som sitter på bilen har dimensionen 9*17 bak, vilket sätter en nedre gräns på 235! MVH Tobias |
|
sebbe_bmw |
Har 235 Vredestein Snowtrac på M-fälgarna 17" Fungerar utmärkt Sebbe |
clr |
Jag åker Pirelli dubbfria och dom funkar bra, men dom var inte billiga :( 255/40 18" |
|
Måste säga det ingen... Jag fick en uppsättning Bridgestone Blizzard på köpet i en annan affär och har kört på dem i vinter. Det är bara skit. Jag ska byta till sommardäck sent så Blizzarderna blir så snitna att jag inte av ekomiska skäl kan frästas köra en vinter till på dem. Speciellt kursstabilteten i kurvor är vedervärdig! /göran, vintermannen/ |
|
|
Har haft Nokian NRW 235/60/16 på min E38:a i vinter. Mycket bra däck både på barmark och i dåligt väglag. Visserligen lite breda för de optimala snöegenskaperna men det är mycket barmark i Skåne vilket gör att jag vill ha BRA väg och fartegenskaper även på vintersulorna. Och priset var 6.200:- balanserat och klart på bilen. Prutat visserligen,,men det ska man ju alltid göra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.