AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.150

[E39] 523i - 00, Lysande varningslampa för airbag.

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
På mina föräldrars E39 har varningslampan för airbagen börjat lysa. Min mor påpekade att varningslampan för batteriet började lysa samtidigt som airbags-lampan men att batteri-symbolen så småningom slocknade.

Jag har ännu inte hunnit mäta bilens laddspänning, men kan en otillräcklig laddning / spänningsnivå utlösa airbagsvarning?

Annars vet jag att de 2 vanligaste orsakerna kring airbags-varning är sensormattan på passagerarsätets sittdyna och kabelstammen vid förarsätet som slits av att förarsätets position ändras ofta.

Mellan bayerische och göteborgs bilservice, vilken har bäst möjligheter / utrustning för att läsa av felminne och släcka varningslampan för airbagen?

Tacksam för tips.

___
Bilbloggen: Länk
vid dålig laddning så kan de förekomma fel som inte finns , typ att varningslampor lyser mm
Varken den ena eller den andra verkstaden hade "rätt utrustning" sist jag kollade. Däremot Bavaria HB har Carsoft som klarar det mesta som DIS klarar. Han är inte för pigg på knepiga felsökningar dock. Annars så är Joakim antagligen den mest kompetente meken. Om inte annat den som tar sig mest tid för kunden. Och släcka airbags kan han. Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
oki, tackar för tipsen. Jag ska kika på det.

___
Bilbloggen: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.