AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.655

Problem med vindrutespolare. Filter?

De
3
Deron
320i -88
Tjo!

Har ett lite irriterande problem just nu. Spolningen fungerar bara på det ena munstycket. Jag har lokaliserat problemet till nån vit grej där slangarna delar sig. Den sitter mellan slangen som går från pumpen och munstyckena. Slangen från pumpen går in i den vita grejen och därifrån ut till munstyckena.

Problemet är att det bra går ut spolarvätska åt den ena hållet. Till det andra munstycket går de inte ut någonting. Det sprutar bara ut genom ett hål i den vita grejen. Det hjälper inte om man håller får hålet. Min teori är att den vita grejen är nått slags filter som nu är igensatt vilket leder till att det sprutar ut genom hålet.

Vet någon hur det funkar och om det går att göra rent på nått sett, har redan testat med nålar men det funkar inte.

Tack på förhand.

//David
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
ta lös den vita grejen som jag antar är ett t-kors och blås med tryckluft...

Mvh Andreas

De
3
Deron
320i -88
Nja de e inte ett t-kors. En större rund klump som de nu verkar vara stopp i åt ena hållet. Testat med tryckluft men ingen framgång.
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
hade samma problem på min 325, ja kopte nytt munstycke på biltema, 15kr för 2 st...dom ser mkt mindre ut dom ja köpte från biltema men passar perfekt
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
går inte göra rent, ja testade med allt, men billigt å köpa nytt....58-660 är artikelnummret...sök på biltemas sida
De
3
Deron
320i -88
Tackar så mycket!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.