AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.136

Väsby Bilcenter och Elias igen!

Köpte en BMW M3-02 i augusti. Bilen var nyligen importerad och registrerad på en privatperson. Bilen såg bra ut och dokumentationen inklusive serviceboken stämde överens med bilens data. Besiktning hade skett i Sverige med mätarställning 63143 km. För att vara säker på bilen krävde jag ett stort M-test och detta gjordes vid mätarställning 64175 km. Protokollet visade endast några smärre anmärkningar. Bilen registrerades på Väsby Bilcenter AB och jag köpte den således av bilfirman. I kontraktet skrevs också in att om bilen inte var i normalt skick eller krockad skulle köpet återgå. Körde bilen ca 4000 km innan avställning i oktober. Ställde på bilen i slutet av april och lämnade in den för inspektion 2 hos en aukt BMW-verkstad. I samband med servicen uppstpd frågetecken om kylarvätska och bromsvätska var bytt tidigare. Verkstaden beställde då utdrag ur servicehistoriken från Tyskland. Denna statistik visade att vid senaste servicetillfället juli-05 i Tyskland var mätarställningen 150750 km. Ytterligare kontroller gjordes med bilens chassinummer men safmma svar. Mätarställningen var alltså ordentligt tillbakaskruvad antingen före import eller efter import. Vilken som gjort vad låter jag vara osagt. Tog omedelbart kontakt per brev med bilfirman och krävde att köpet skulle gå tillbaka. Blev uppringd av en person som sa sig vara den nye ägaren till Väsby Bilcenter CA AB. Han hade köpt firman av Elias/Elias far/Elias mor vid årsskiftet 05-06 och ville inte ha något med saken att göra. Han sa sig också ha kontaktat Elias som skulle ordna upp saken. Elias kontaktade mig så småningom och sa sig ha en spekulant på bilen. Den spekulanten har jag ännu inte sett till. Tråkigt i sammanhanget är att det är nya ägare till firman som nu får ta "skiten". Jag har dock som sagts ovan köpt bilen av bilfirman som existerar under samma reg.nummer som i augusti-05. Det som återstår, om inte bilfirman snabbt ordnar upp den här saken, är att lämna in en polisanmälan mot Väsby Bilcenter CA AB.
Jag har också sett att Väsby Bilcenter tidigare figurerat i sådan här sammanhang på detta forum.
Några idéer, kommentarer eller synpunkter.
Inte för att strö salt i såren, men detta är ännu ett skolexempel på att man ska kolla bilen ordentligt FÖRE köpet.

Hoppas det ordnar sig för dig, men jag misstänker att det blir svårt tyvärr.
Den nya ägaren kommer inte undan eftersom det gäller samma firma med samma org nummer. Synd för han men har man köpt nåt av en med skumma affärer så för han stå sitt kast.
Har fortsatta dagliga kontakter per telefon med firman. Olika personer bara lovar och lovar. Deadline fredag morgon. Därefter polisanmälan som redan är förberedd.
Larserik: Det är bra..!!!! Berätta gärna hur det fortlöper!!
Bäste Elias,
Tack för alla samtal som du skulle ha ringt mig. Någon spekulant har jag ännu inte sett till.
Jag har just återkommit från Polismyndigheten. Dom rubricerar ärendet som bedrägeri och tar gärna hand om det.
Det var en myndighet. Vilken blir den nästa? Kanske Skatteverket är intresserade av dina affärer?
Den som lever får se.
Glömde att tidigare informera om att Elias numera annonserar under
firmanamnet CH´s Bil på samma ställe som tidigare, d.v.s Centralcägen 2-4 i Upplands Väsby
sånna jävlar borde skjutas allså hur kan man lura nogån på så mycket pengar, fan man jobbar o sliter för dom pengarna ju det e inte bara så att dom kommer av sig själv.

SNART FÅR MAN TA O KÖPA EN HÄST ISTÄLLET, kanske nån som har en till salu här på ap.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Larseric: En bra advokat är aldrig fel att ha i sådana hära fall. Hoppas det löser sig. Låt bli att svara på tfn och kommunicera enbart skriftligen.
Mvh
Asken
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
backmanswish: Akta dej för begagnade hästar, istället för mätarskruvning användar man arsenik för att pigga upp gamla krakar.

Freude am fahren
hehehehe
du talar väll inte av erfarenhet ;)
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Nej, arsenik är så svårt att få tag på numer......

Freude am fahren
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Såg att nämnda ftg har gjort kk.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.