|
|
|
|---|---|
| Undrar hur stor skillnaden är mellan ferrita och simons sportsys. på en 330ci. Då menar jag effekt och ljudmässigt. Skulle vara bra om nån som har haft eller har det på sin 330 kunde dela med sig av sina synpunkter. Alla svar uppskattas så klart! | |
E30 Beemah |
Ferrita utan tvekan men koster mer i inköp men den håller mer och längre,, simons rostar bort bara på 1 ½ säsong.. har haft det själv och det är inte bra så jag skulle rekomendera Ferrita.. MVH E30 Beemah |
| Simons system till 330 är rostfritt så det håller nog länge | |
| Hmm, ok? Men när det gäller effektkurvan och ljudet då? Blir d sköt ljud vid gaspådrag, isf vilket system låter bättre? Hörde att ferrita gav grymt ljud, men vet inget om simons. | |
| Jag vet inte heller hur det ligger till med ljudet. Har tidigare ställt frågan själv men det verkar inte vara någon som vet | |
|
Har för mig att det finns en tråd här på forumet om avgassystem eller ljuddämpare där det var en länk med olika ljud från avgassystem på olika modeller. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Har simons på min, mycket skönare ljud än i original, inte mycket skillnad på höga varv men på dem låga är det helt annat mullrande. När den är riktigt varm, dvs en längre sträcka i hög hastighet så låter det riktigt gött! Dessutom är det billigare än ferrita, eisenmann osv. |
|
| Oki men köpte du lösa delar som du satte ihop lr en komplett sats? Vad går ett sånt sats till 330 loss på tror du? | |
|
Köpte komplett efter kat med dtm pipor. Till min gick det på ca 3300 :-, klart billigare än ferrita mfl. Vettigt alternativ till en E36 iaf. Kolla på micro, meca eller liknande för pris till din. Men till en E46, så pass fin modell som 330 kanske du ändå ska satsa på ett dyrare typ ferrita, eisenmann eller supersprint. |
|
| Tror faktist att d blir nåt sånt. Ska gå o snacka me dom på ferrita här i gbg o kolla va dom säger sen får jag se va d blir. Tackar för alla svar! | |
|
Ferrita har ju inte e46 system listade?! eller är de bara lata med sidan? har typ varit skitilla uppdaterat i flera år där.. |
|
| Jo jag vet men jag tror att man får göra en specialbeställning hos ferrita. Dom har nog inget färdig katback till e46, tror dom gör som eisenmann, alltså tillverkar efter beställning (va jag vet iaf :P ). Ska höra me dom så fort jag får tid över. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.