AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.431

Antennen på Z3:an

Sida 1 av 2
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Eftersom man är på jakt efter en z3:a så har jag kollat en del i forumet och på nätet. Blir dock lite förvånad att jag inte har sett någon som bytt originalantennen mot en liten "hajfena" Tror personligen att det skulle vara rätt snyggt.

Någon som delar min uppfattning?
Njuren
Skulle vara jevlit snyggt tror jag, det tycker nog även CompactK om ja inte minns fel ;-)

BMW - i nöd och lust?
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Ha ha, ja grymt snygg med hajfena på coupén =)

Bilen =)
Länk
Finns ett par coupe ägare här som bytt antennen mot hajfenan. Lär dock inte bli så snyggt på en roadster...

/Fredrik
852
Sörpan
325xi -02
Är det olika grov gäng på antennen beroende på om du har telefonförberedelse eller inte? Se här: Länk

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Ingen som har en bild? :-)
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Länk

Länk

Syns kanske inte så jättebra på den andra länken.

Mvh
Kristoffer

Bilen =)
Länk
Ma
55
MailMaN
Z3 M-Coupe -98
Jag har slängt dit 5-seriens Haj fena.. Lite dålig bild o skitig bil, men ung såhär.

Kommer mer bilder på bilden när jag orkar mig ut... :-)

Länk

/.s
Nej på roadstern är det snyggare att ta bort antennen helt, och svetsa igen hålet.

Mvh D:son

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
MailMaN: Riktigt snygg bil! Kan du beskriva hur du satte dit fenan samt om den fungerar som en vanlig radioantenn. Fick du göra några modifierngar?

Hur mycket fick du betala för den?

Mvh
Kristoffer

Bilen =)
Länk
Ma
55
MailMaN
Z3 M-Coupe -98
CompactK - >

Tackar.. Har slängt upp en bild till.

Länk

Ang. antennen så var jag lat. Var mer ute efter att det var snyggt än att radion fungerade plus att jag inte ens innan hade antennen inkopplade till stereon.. :-)

Gjorde därför bara så att jag skruvade bort original antennen och satte denna över med en RIKTIGT bra dubbelhäftande tejp.

Betalade 170:- för hajfenan på BMW + lack, men eftersom jag lackade front o kjolar samtidigt så vet jag inte vad lacken går på för bara fenan.

------
/ .s
Iw
63
Iwdal
Z3 2.0-01 svart
320i -00 Silver
MailMan: är det en orginal M-spoiler som du byggt på eller är det något annat?? Glimrande snygg
Ma
55
MailMaN
Z3 M-Coupe -98
Iwdal ->

Nej det är en MH-GTR front som sitter fram, även sidokjolar, så det är ingen påbyggnad.

Bilderna gör inte bilen rättvis, ska försöka ta lite seriösa kort istället.

------
/ .s
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
MailMaN: Varför inte en Bumerang-TV antenn?

Z MMM Coupe
Ma
55
MailMaN
Z3 M-Coupe -98
Anders Olsson - >

Antagligen för att det skulle se fult ut... *dhööö* ??(!)..

(Dumma frågor = Dumma svar)..

------
/ .s
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
MailMan, Ok så det vara bara att skruva av antennen och sen sätta hajfenan över? Låter ju inte så svårt.

Helst hade jag velat att antennen fungerade ju... tänkte kolla med BRC om de kanske kan hjälpa en.

Mvh
K

Bilen =)
Länk
An
779
Anders Olsson
Brevis: Okej du tycker det är snyggt med en icke fungerande plastbit på taket?
Personligen skulle jag valt en Type-R antenn i stället..
Men det är min personliga smak..

CompactK: Rätt snyggt med en fet laddluftkylare oxå, man kanske skulle montera en sådan??
Visserligen ingen funktion men snyggt blir det =)

Z MMM Coupe
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Anders: Som jag skrev --> hade helst sett att den fungerade.

? ? ?

Bilen =)
Länk
Ma
55
MailMaN
Z3 M-Coupe -98
Anders Olsson ->

Du måste ju vara yr. Du tycker alltså det är fult med en ej fungerande antenn på taket, men däremot så är det okey att sätta dit en laddluft kylare som inte gör någon nytta?
Het tips borde ju vara att köpa volvo för din del, där kan du ju sätta på sådant utan att skämmas..

CompactK - >

Jag vet faktiskt inte om antennen fungerar eller inte. Skruvade bara bort själva antennen, inte bottenplattan. Alternativet är ju att man bara kapar av antennen och sätter hajfenan över.
Funderade själv på detta, men eftersom jag avskyr radio så struntade jag i det...

------
/ .s
MailMaN, mycket bättre att lyssna på ljuv BMW sång än det skräp som spelas på radio. =)

/Fredrik
An
779
Anders Olsson
Det kallas ironi..
För att alla ska förstå: om man inte har TV i bilen behöver man igen TV antenn, om man inte har turbo eller kompressor så behöver man ingen laddkylare, använder man inte radion så behöver man ingen antenn..
Hur svårt kan det vara att förstå?
Sen kan det väl aldrig vara fel att få trafikinformation över rds?

Z MMM Coupe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.